torsdag 27 juni 2013

Mål: Misslyckat...

Jag hatar verkligen när jag inte klarar mina mål... Jag blir så arg på mej själv, men samtidigt så blir jag ännu mer peppad att ge mej en riktig smäll på käften och klara av det sedan!
Jo för ni minns förra månaden. Då hade jag sprungit, gått och gått på CTn och det gav ett resultat på 18.9 mil för maj månad!
Jag hade ju som mål denna månaden att så klart slå och skulle uppnå 20 mil!
Men jag måste inse, jag kommer inte att klara mitt mål för denna månaden.
Ynka 3 dagar kvar på denna månaden och jag har "bara" fått ihop 12,7 mil...Bara och bara, det kanske inte är fy skam, men för mej är det de... Mål: Misslyckat...:-(
Bara att inse att det är alla storhelger som råder som "förstör" mina mål;-) Ja för då får jag ju inte till mina morgonpromenixer som jag annars går varje morgon.
Men ny månad nya tag! Men jag är heller inte så säker på att jag kommer att ta 20 mil i juli månad... Semester brukar betyda att jag blir en gnutta latare;-) Och ja det får man, men jag ska ju så klart röra på fläsket även då! Och skam den som ger sig!
Morgonpromenaderna is da shit! Dom gör hela min dag!
Jag minns när jag började gå i november. Jag var sååå stolt att jag ens tog mej upp när klockan ringde vid 5 tiden och var sååå stolt att jag orkade mej runt 4 km så tidigt på morgonen.
Ju fler månaderna har gått, ju längre går jag varje morgon! Nu går jag minst 7 km varje vardagsmorgon och ibland (beroende på om jag orkar gå upp istället för att snooza klockan en gång på 9 minuter...) så går jag över 8 km!
I tisdags slog jag nog mitt personbästa på att gå snabbast! Fort gick det och gött var det och både huvudet och kroppen hade ett gött flow!
För er som tänker: Nä guud, morgon PW är inget för mej: Testa, jag lovar att du efter en veckan kommit in i det så mycket att du bara vill mer! Kan jag så kan DU!
Och JA jag är en stor gnutta besviken på mej själv som inte uppnådde mina 20 mil denna månaden som jag hade som mål... Skit också... Och JA jag är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna, speciellt när jag tävlar mot mej själv!

5 kommentarer:

  1. Men det är ju i alla fall en fördel att du inte ger upp när du inte når dina mål! Sätt lite lägre mål för Juli?

    SvaraRadera
  2. Inte se ner på dig själv fina vännen!! Du har kommit så långt =) Jag skulle få gå upp 04.30 för att hinna med att gå innan jag sticker till jobbet.. har svårt att motivera mig till det även om jag nog skulle behöva det. Kramar och tack för ditt fina pepp!

    SvaraRadera
  3. Sånt som händer, bara att ta nya tag :)

    SvaraRadera
  4. Du jag vet ingen som är så målmedveten som du!
    Det är ju inget misslyckande att inte ha fixat några mil till. Du rör dig på jobb och utanför jobb. Hade du haft stegräknare på dig så hade du säkerligen hamnat över :-)

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Du är grym !
    jag kommer inte på långa vägar upp i några 20 mil, men jag brukar åtminstone fixa målet jag satt upp för mig själv - 2 löppass och 2 gym pass / v så nu väntar jag bara på att resultaten ska börja synas oxå ;)
    KRAM

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!