lördag 8 juni 2013

Ge mej styrka...

 Idag vaknade vi upp till en grå och blåsig himmel... Vad skulle vi hitta på idag då, med tanke på att det inte skulle bli något strandhäng som vi hade planerat?
Vi vaknade runt här, vilade lite men sedan började myrorna att invadera grabbarnas byxor och det största orosormen flyttade in i deras små kroppar... Dom tjafsade värre än en polsk riksdag och hårtussarna flög i luften.. Detta syskonbråk håller just nu på att få oss tokiga... Vårt tålamod får sig törnar hela tiden och det är tyvärr nästan så att man längtar tills på måndag för att komma iväg på jobbet...
Vad är det med syskon och syskonbråk? Heeeela tiden måste dom småtjafsa och jag håller bokstavligt talat på att rycka mitt hår. Är detta normalt?? *suuuuck*
Iallafall så körde vi in till Halmstad och spelade minigolf... Men nja det gick väl så där... Ge mej styrka säger jag bara...
Herrejösses. När vi tittade bort satt den ena i trädet och den andra petade högt med sin golfklubba och försökte slå sönder så många glödlampor han kunde...
Dom minsta är värst och dom är som små Emilar gånger 1000 i sina hyss...
Inte konstigt att jag är så gråhårig som jag är...

Trots att dom var mer högt än lågt vann jag mot grabbarna! Ja jag är en jävel på minigolf ska ni veta! Ok nu ljög jag.. Och JA jag är en jäkligt dålig förlorare... Jag förlorade stort mot Douglas och Jonas och det gillar jag inte alls...
Efter minigolfen åkte vi och åt italiensk hemmagjord glass! Guuuud va gott! Men det fick ett hastigt slut på njutningen när Alfred försökte hoppa ner i vattnet och vi slängde in kottarna i bilen och for hem...
Jag börjar seriöst bli jäkligt nervös inför bröllopet... Hur i herrans namn ska dessa ungar kunna sköta sig i kyrkan? Ja ja det återstår väl att se;-)

5 kommentarer:

  1. Ja våra är ju snart två och fyra och hell vad de bråkas, puttas, retas, bitts och rivs. Jag blir faan galen snart. Gahhhh

    SvaraRadera
  2. Ujujuj... Det är jobbigt med sådana dagar! Då blir säkert morgondagen jättebra :-)

    SvaraRadera
  3. Installera säkerhetsbälten i några av kyrkbänkarna.. Som du kan stänga med hänglås ;)

    SvaraRadera
  4. Äh, bry dig inte om barnen i kyrkan, dem kan någon annan hålla koll på - det är din dag och du ska bara njuta :)
    V grinade sig igenom hela vår vigsel, först var han chockad över elefanten, sen sur för att jag inte ville bära honom och tillsist för att han inte ville lämna ifrån sig grodan som ringarna låg i, men det gjorde inget - det var en av mitt livs BÄSTA dagar ändå :)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Tänk om jag hade haft en gnutta av Alfreds motorik! *imponerad*. Syskonbråk då - det känns igen (skrik, slåss, bit). Här har vi infört utvisningar på studsmattan o. skiftbyte med barnen, dvs vi försöker dela upp dem så mkt det går för att undvika bråk. Min äldsta brukar leka ute själv en stund o. när han sen går in o. leker så är de minsta ute. Det fungerar ibland.

    Bröllopet - kanske barnen kan få varsitt uppdrag? Ta kort m. billig digitalkamera?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!