lördag 1 juni 2013

Nu är det banne mej klippt!

Grabbarna var långhåriga tyckte Jonas och beställde klipptid hos min pappa som snaggade grabbarna ute i sommarsolen i carporten;-)
Jag gillarn när grabbarna har långt hår och gillade Alfreds hår nu när det blivit lite längre med en gnutta självfall i. Men 4 mot en vinner tydligen och alla vill dom vara korthåiga. Så saxen sattes i deras hår och numera är dom snaggade och nyklippta!
Dom blev sååå fina. Men som sagt, jag gillar oxå när dom har lite längre hår. Men stackars Jonas måste väl få bestämma något här hemma *harkel* Så ibland får han sin vilja igenom;-)
Tuppkamm ska det visst vara oxå, myyycket tufft! *fniss*
Även mitt hår klipptes. Bara topparna, men det togs nog bort nästan en decimeter slitna toppar. Tror att efter bröllopet ska jag klippa det kortare, myyycket kortare... Känner att det nog skulle vara bra för mitt hår som blivit livlöst och såååå tunt. Har aldrig i mitt liv haft så här tunt hår som jag har just nu. Vet inte riktigt vad som har hänt med det? Kanske är det den långa och kalla vinern som fåt det så livlöst och trött. Lossar mer hår än en hund:-(
Några bra förslag på dunderpiller för lossande hår?;-)

5 kommentarer:

  1. Härligt ! här har du en till som skulle behöva snagga bort livlösa toppar, men som vanligt får jag aldrig tummen ur...
    haha... jadu, det var väl lika bra att få träningen avklarad direktefter frukost, för nu har jag "unnat" mig att ligga platt som en padda på gräsmattan - mitt i solen resten av dagen. HÄRLIGT !! kram

    SvaraRadera
  2. B-vitamin och järn kan behövas om man tappar mycket hår.
    Sedan kan det bero på stress och annat i livet också. Hoppas du får tilbaka ditt tjocka hår. :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Jo, något får man ju låta dom där männen bestämma... Så är det ju bara... ;)

    SvaraRadera
  4. Kolla i hälsokostbutiken, de har nog bra "piller" för håret.
    Men visst behöver man klippa bort slitet livlöst hår... Ett tips är ju att klippa upp det så blir det lite volym och man får känslan av ett tjockare hår. Kram!

    SvaraRadera
  5. Här har också saxen satts i långt hår. Men jag sparade längden bak. Här finns ju ingen man som kan komma och lägga sig i! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!