tisdag 25 juni 2013

Nu har det börjat...

Jag har haft söta små fjärilar inneboendes i min mage som simmat omkring där nere sedan den dagen vi bestämde att vi äntligen skulle bli man och hustru!
Jag har varit coollugn och inte känt mej stressad alls...
Nu har de där söta små fjärilarna byts ut mot STORA tjocka fladdermöss som trängs i min mage och som håller på att ge mej magsår. Nu är det slut på lugnt, nu har den största nervositet ever bombaderat mej...
Tankar trängs i min skalle och den ena tanken är konstigare än den andra... Nej jag vågar inte berätta vad som rör sig innanför mitt pannben, för då skulle ni nog undra hur sjuk(are) i huvudet jag är... *host* och *harkel*
Jag blir så trött på oss, mej och Jonas... Vi är värdelösa på att planera, vi är verkligen det.. Eller nja nu ska jag ju egentligen inte dra in Jonas i detta. För han är mycket mer engagerad i detta bröllop än vad jag är... Skärpning fröken Johansson, SKÄRPNING!
Men vi har MYCKET kvar att fixa med, MYCKET... Min vigselring tex... För sjutton gubbar, jag har inte ens kollat åt en vigselring. Nu får jag skärpa mej. Ja för jag vet att börjar vi fixa med lite av varje, så kan man sedan andas ut på semestern, bara njuta och slippa stressa upp sig!
Ja för det vore ju hemskt tråkigt om de där stora fladdermössen ska ge mej magsår, det vore inte alls roligt... För visso vore det ju ett sätt att gå ner i vikt på, fast ett jäkligt ont sätt... Ja för den där vikten, snygg midja och snygga armar. När i hela friden ska jag hinna putsa på den?
Hoppas de där små söta fjärilarna kommer tillbaka snart så att jag lugnar mina nerver lite;-) Det är så jobbigt när de där stora fladdermössen slåss om platsen i magen...
Och ja, ringen ja... Nu börjar jag ändra mej... Nu har jag tänkt mej något helt annat än vad jag tänkte för från början... Kanske tur ändå att vi väntar med att köpa den.;-)
Jag vet att om jag tar tag i allt som ska tas tag i så kommer nervositeten att lägga sig en gnutta, ja iallafall för tillfället!
Jag vill inte ens tänka på hur jag kommer att känna mej och vara veckorna innan the BIG day!?;-) Förmodligen en brud full av känslor, humör och svettningar! *fniss*
Men en sak är iallafall säker, nu har det börjat. Den STORA nervositeten!
67 dagar kvar...

4 kommentarer:

  1. Jag visste precis vad jag ville ha för ring när jag klev in hos guldsmeden - trodde jag ! När jag provade den jag hade tänkt mig ihop med min förlovningsring var det bara sååå fel, och i stället låg min "drömring" i montern bredvid.
    Kärlek vid första ögonkastet kan man säga :)
    Bitarna kommer falla på plats allt eftersom - jag lovar !!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag förstår dig, men det är luuuuugnt! Än så länge ;-)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Och lycka till... =o)

    SvaraRadera
  4. Det är väl ändå ganska naturligt att du börjar få fjärilar (fladdermöss) i magen vid det här laget. :)
    Försök hinna med att njuta mellan varven också!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!