fredag 28 juni 2013

Setts ur mina ögon...

Eftermiddagen har spenderats ute hos mamma! Precis vad mina nerver behövde, lite break från allt. Bara vara för en stund låta barnen springa omkring på landet, mata fåren, busa med hunden, gå på upptäktsfärd, springa utan att man behöver ha hjärtat i halsgropen för att någon av barnen ska bli påkörda av någon fartdåre på gatan och äta glass!
Sååå gudomligt vackert är det där ute så ni knappt kan tro era ögon!
Detta har setts ur mina ögon idag...
Nu ligger vi nerkrypna i sängen mätta och goda, jag och mina gossar! En varm härlig säng med tv bruset på i bakgrunden och med små sovande barn är inte alls fel!
Jag har dock en stor klump i halsen... Det är jobbigt när inte folk kan erkänna sina fel och brister utan allt som oftast skyller ifrån sig problemet och dessutom sedan vägra be om ursäkt... Att be om ursäkt, förlåtelse eller att bara visa att man ångrar något är för mej väldigt viktigt! Men det kanske det inte är för alla?
Alla är vi ju så olika... Men ordet förlåt är något som jag ska/gör lär(a) mina pojkar, att be om förlåtelse en extra gång istället för ingen gång is da shit! Så de så!

Nu: Titta på filmen Små citroner gula!
Sen: SOVA!!!

4 kommentarer:

  1. Den filmen är nog bättre än den som går här hemma... Mannen kollar på "Jägarna" och jag försöker undvika den. Den är så gräslig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt ! Man måste få ha sina små idyller och tillflyktsorter
    dit man kan smita när man behöver varva ner och samla energi :)

    Vi har min farmors stuga som ligger otroligt vackert precis vid vänern.
    Ingen bil trafik och bara ett fåtal grannar i närheten. Underbart !!

    Vad tyckte du om filmen ?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det verkar ju va helt underbart där din mamma bor! Så vackert! / Caroline

    SvaraRadera
  4. Ja tänk att ett enda litet ord ska vara så förbaskat svårt att säga för vissa :( Hoppas den personen mår sämre än den som den varit dum emot. Tack för filmtips nr 2 :) Ska kika lite på den nu. Hoppas du får en toppen kväll :)

    Kram // Berit

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!