torsdag 6 juni 2013

Som socker för själen!

Jag har nästan fått nypa mej i armen idag, ja bara därför att denna dagen har varit så fantastisk bra! Solen har visat sig från sin bästa sida och kottarna har badad hela dagen lång! Och hör och häpnar, dom har hållt sams hela dagen! *kors i taket*
Vem behöver betala dyra resor utomlands när Sverige visar sig från sin bäst sida?! Nej så klart, sånt vet man ju aldrig. Och vem vet, detta kanske är sommaren man får? Nej då nu ska jag inte vara sån utan nu njuter vi för fullt av den svenska sommaren som är socker för själen just nu och tar en dag i taget!!
Och även jag tog mitt första dopp för iår! Om det var varmt och skönt som ungarna tjoade att det var? Åh nej. Upp och ner i vattnet som värsta kärringen och så var det gjort! *fniss* Va fan, när blev jag så gammal så att jag bara hoppar ner och upp i vattnet för att doppa min bleka kropp?
Som sagt, sams var dom och byggde sandslott efter sandslott och var mer under vattnet än över! Dagar som denna kan jag lugnt stå ut med hela långa sommaren! ;-) Som socker för själen!!
Det tar på krafterna att ligga vid havet i si så där 4 timmar med stekande sol och svalkande bad. När vi kom hem slocknade Fabian på 5 röda sekunder och sov i skuggan så här skönt!
Jag lovar att jag är minst lika trött nu, speciellt med 2 glas bubbel i kroppen och en halv chokladkaka i min magsäck.... Jo jag har ätit godis precis. Mitt första sedan jag och godiset gjorde slut i påskas. Men herr godis fick en liten chans idag. Bara för att jag var så in i helskotta sugen. Och JA gott var det. Men nu har vi gjort slut igen, på obestämd tid!

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det ser ut!

    SvaraRadera
  2. Underbart! Här är det INTE badtemperaturer ännu...

    SvaraRadera
  3. Å jag so är ännu mer kärring än dig badar inte alls i Sverige längre... det är alldeles för kallt ;_)
    Kram o njut hela helgen

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!