måndag 3 juni 2013

Det börjar drar ihop sig...

Idag är det Åttionio stycken dagar kvar till det stundande bröllopet! Nu vid denna tidpunkten om 89 dagar är jag fru till min älskade Jonas. Fru Grunditz! Äntligen ska jag få heta som resten av björnligan här hemma och det känns skönt att inte vara så utanför mer;-) (Det räcker liksom med att jag är den enda som har snippa i familjen;-))
Det börjar verkligen dra ihop sig. Men ännu är jag lugn som en filbunke...
Va fan, hur kan jag vara så lugn? Trots att jag inte har någon vidare kontroll över den stora dagen... Men allt löser sig, varför stressa upp sig? Det lär jag nog hinna med ändå.... Jo jag vet hur jag är och kommer förmodligen att bli rättretlig, irriterad, arg, gråtmild, hysterisk och toknervös sista veckorna innan the BIG day;-) Som ett stort och tickande PMS monster kommer jag att dra fram och folk runt mej kommer knappt att våga säga ett pip ifrån sig vid min närvaro. Jo för sån är jag... *fniss*
Vigselringen är ännu inte köpt.. Den kan jag väl känna att vi nu borde kolla på. Ja för ett tu tre så brinner det i knutarna och så står vi där och då kanske jag får använda en plastig automatring som vigselring bara för att vi inte klarar av att vara ute i god tid...;-) Det vore så typiskt oss.. *fniss*
Accessoarer, tingeletangel, underkläder och skor är något som jag oxå måste börja tänka på. Jag ska ha bekväma skor. Höga skor så att jag når upp till min blivande make så att jag kan hångla med honom i kyrkan utan att behöva stå på tå som en jäkla gam;-)
Jag skulle faktiskt kunna tänka mej ett par såna här. Det kan man väl ha? I en knallig färg!? Varför vara som alla andra och ha en vanlig high heels liksom , när man kan ha bekväma skor. Kanske vore converse ett alternativ oxå;-)
Detta är mina absolut bästa sommarskor. Dom börjar bli en gnutta trötta och slitna nu. Men sååå sköna, snygga och höööga har dom varit!
Alltså shit det är en del att tänka på inför den stora dagen, myyyycket när man tänker efter. Kanske borde jag inte vara så in i baljan lugn mer? Kanske borde jag börja fixa med grabbarnas näbb kläder och annat småpill...Skrik till allt vad ni orkar om ni vet vart man kan hitta snygga, coola och fräna men oxå stiliga kläder till våra gossar! De ska ju helst vara likadan klädda. Men absolut inte se ut som små gubbar.. Kanske en skjorta, väst, fluga och pricken över i:et, converse!
Vi har rykt ihop flera gånger jag och min käre blivande man.. Vi har så olik smak vad det gäller saker och ting (läs det mesta kring bröllopet...). Han tycker på ett sätt och jag på ett helt annat...  Alltså allt från musik till annat småskit... Jag tror banne mej att män oxå kan bli små bridezillor;-) *hehe*

7 kommentarer:

  1. Det vore sjukt snyggt om du gifte dig i Åsa Westlund-skor! https://www.google.se/search?q=åsa+westlund+träskor&client=safari&sa=X&hl=sv&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=DgOtUdj-F5L14QSimYHoAg&ved=0CDcQsAQ&biw=320&bih=416

    SvaraRadera
  2. Å, du får mig att längta tillbaka till mitt eget bröllop! Jag tycker att det var jättekul med alla förberedelser!Hoppas att du behåller ditt lugn och kan njuta av den här roliga tiden fram tills själva bröllopet!
    Kram och lycka till med allt fix!

    SvaraRadera
  3. Kör på det du själv gillar o vill ha, det finns absolut inga måsten - inte ens när det gäller bröllop. Vi fixade inte ringar förrän ett drygt år efter att vi gifte oss och det funkade alldeles utmärkt - gifte oss dessutom i jeans (fast såklart inte i kyrkan).
    Blir nog bra bara du tar det lugnt :)
    kram j.
    PS. nu förstår jag varför du inte alltid gillar din mage - men i sån närbild är väl få kroppsdelar snygga. Kan inte tänka mig att mina gropiga lår skulle va nån hit det heller...

    SvaraRadera
  4. Ett tips är att kolla på Ellos till "näbbkläderna", de har lite festliga kläder till barn.
    Kram Elin.T

    SvaraRadera
  5. Hej !
    Jätte snygga skor , vad är det för märke ?
    Mvh Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Dom köpte jag på Åhléns förra året på rean;)
      Kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!