söndag 16 juni 2013

Bildregn från gårdagen!

Igår var det kalas på agendan! Mina härliga brorsbarn Elvis och Eddie fyllde/fyller år nu i juni månad!
Hela tjocka släkten var bjudna och vi hade en mycket trevlig dag/kväll!
Själv klädde jag mej i min leopard klänning som jag hade på julafton! Den passade lika bra nu på sommaren som på vintern! Gött att den fick luftas en gång till;-)
Dom hade lovat regn. Men vi hade supertur med vädret och det visade sig från sin allra bästa sida så vi kunde vara ute hela dagen!
Kubb, vin, god mat och dryck! Vad mer kan man önska sig en lördag i juni! Lövlie! Och huvudvärken från i fredags försvann på ett kick! *fniss*
Fabian bjöd pappa på rabarber... Surt, men han höll masken och tuggade i sig av en liten mumsbit;-)Fabian ser väldigt imponerad av att han smaskade i sig av det där sura!
Fina stora jordgubbstårtor mumsade vi i oss! Ljusen gjorde så att brandvarnaren slogs på och det la sig som en dimma med rök över hela köket;-)
Eddie fick bland annat brännbollsraket av oss! Givetvis fick vi lov att inviga det! Barnen mot föräldrarna och attan va roligt vi hade det!
Alla var med utom Alfred som satt och var åskådare och lekte på lekplatsen! Han var inte så där sur som han försökte se ut. Nej han var tokglad hela dagen!
*harkel* Själv gjorde jag så många frivarv så att klänningen sprack. Har jag sagt att jag är tävlingsmänniska ut till fingerspetsarna? *fniss* Jo då, jag tog i för kung och fosterland och kämpade mej runt och tog hem si så där 4 frivarv! Men inte vann vi för det... Nej enligt protokollföraren så vann barnen över oss vuxna med 82/65... *mummel*mummel*
Vi satt hela kvällen på Johanna och Nickes nybyggda altan som håller på att växa fram... Den kommer att bli superfin! Ja sen, när den är färdig!;-)
Fabian satt som vanligt hos sin bästa kompis Johanna hela kvällen! Hans allra största favorit tjej här i livet! Ni ska bara se hur han himlar med ögonen när hon pratar med honom;-)
Inatt har jag sovit 11 timmar! Gissa om det var välbehövligt!;-)
Tuuuusen tack Nicke och Johanna för en toppendag/kväll!!!

4 kommentarer:

  1. Tack vännen ! jag får väl erkänna att jag är grymt nöjd med resultatet !
    Ärligt talat så trodde jag inte att jag skulle fixa att springa alls när jag vaknade på morgonen med dunkande huvud och rinnande näsa.
    Men är det något jag lärt mig det senaste halvåret så är det just att bita ihop och "bara göra det" ;)

    Ruskigt snygg klänning !! Hoppas den går att laga !
    KRAM M

    SvaraRadera
  2. Ojoj vilka super fina tårtor! Mums:)

    SvaraRadera
  3. Perfekt med kläder som kan användas året om.
    Jättebra att killarna fick varsin tårta ;-) Det ska de självklart ha eftersom de har egna födelsedagar.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snygg klänning!!!

    Men god damn vilka raketgrejer i tårtan. Sådana måste jag skaffa till nästa barnkalas :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!