torsdag 13 juni 2013

Den blomsertid nu kommer, med stora tårar i ögonen...

 
När jag slog upp mina brunmelerade ögon vid 4:45 tiden imorse var det uppehåll! Under hela morgonturen var de uppehåll. Men när jag sedan åkte till jobbet började det att regna.
Sen var det som att sätta på en stor kran och himlen öppnade sig. Så himla typiskt när det varit så fint väder så länge, att det just idag fick lov att bli regn, massor av regn...
Men vädret kan vi inte styra över, det blir ju som det blir. Även om man så många gånger skulle vilja det.. Jag bad Alfred att fixa fint väder. Då fick jag till svar: -Men då måste jag åka till dödgården (=kyrkogården;-)) och prata med farfar. Så kanske han kan trycka på en knapp i himlen så att det blir fint väder igen, svarade han! Underbar fantasi har han!;-)

Den blomstertid sjöngs vackert och så även massor av fina sommarsånger. Tusen tårar letade sig fram i ögonvrån och jag fick lov att hålla mej flera gånger för att inte ställa mej och störtgråta där mitt i folksamlingen...;-)
Så fina barnen var! Sååå fina och jag minns den där underbara sommarlovskänslan som flyttade in i kroppen när den där speciella sommarlovsdagen kom, UNDERBAR!!!
Douglas och Tilde på bilden ovan... Dom har varit tillsammans sedan dom var typ 2, nu strular dom mest och kan inte riktigt bestämma sig. Lite öppet förhållande verkar dom ha, och dom får vara tillsammans med andra om dom vill. Perfekt att göra så, ja för då tröttnar man ju inte på varandra! *fniss*
(Och NEJ hans jacka är INTE trasig... Hans dragkedja på ärmen som går att göras om till en väst hade visst gått upp;-))
Efter den stora avslutningen samlades klassen lite för sig själv. Massssor av kramar delades ut! Och det var ungefär där som jag inte kunde hålla mina små tårar i ögonvrån på plats längre... Det var där som jag liksom började att hulka och tårarna sprutade ur mina ögon...
Fina fina underbara Ida som varit Douglas fröken i ett år, ska nu ut på nya äventyr i världen och det är sååå tråkigt. Jo men förstås superkul för henne. Men en bättre lärare finns inte, jag lovar!;-)
All lycka fina Ida!!!
11 juni 1999
Det är 14(!!!!) år sedan  jag tog studenten! FJORTON ÅR! Herrejösses, vart tog den tiden vägen? Så här snygg var jag då. Mager som en sommarräv som Jonas sa och gapflabbade ironiskt! *asg*

4 kommentarer:

  1. Avslutningar är alltid tårdrypande..
    Vad fin du var på din student!
    Det är 11 år sedan min i år :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kommer nog alltid att vara något speciellt med skolavslutningar. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, jag fick samma känsla förra året när min bror tog studenten. Räknade ut här om dagen hur länge sen jag var vit klädd & sjöng Blomstertid nu kommer med en hatt på mig. Det är 15 år sen... VA, 15 år sen... vad hände med tiden.
    Herregud!

    Ha en fin sommar, ni får ju en toppen sommar eftersom ni ska bli Man & Fru!

    Mvh/

    SvaraRadera
  4. Fina avslutningsbilder, både på Douglas och dig <3
    Det är synd att vi inte kan använda våra bortgångna släktingar till att trycka på fint-väder-knappen ;-)
    Kram o ha en skön helg

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!