onsdag 17 november 2010

Sovmorgon även idag!

Ännu en helt underbar natt. Jag kan verkligen inte klaga på mina barn mer... Fick väcka dem klockan 8:15 imorse, vi fick stressa lite men infann oss ändå på dagis klockan 9:00!! Jag har nästan sovit för bra och för många timmar så nu har jag skit svårt att somna på kvällarna istället. Låg och tvinnade täcke inatt till efter klockan 01:00:-(

Idag är de sååå vackert ute med frost överallt. Tog mej en mini promenad innan i de härliga vinter vädret! Tyvärr har en bondjävlel (ursäkta språket..) lagt ut en massa gödsel på åkrarna här, så hela Skillingaryd luktar skit:-( Så de går knappt att sticka ut nästippen, de borde vara förbjudet att lägga ut den där dyngan på åkrarna;-)

Fabian sover så gott ute i sin vagn. Tanken slog mej när jag tittade på honom hur fort tiden egentligen går... Tyckte inte de var länge sedan han föddes och han tog sin första tur i vagnen när han var 9 dagar gammal. Nu är han redan 9 månader och stora killen... Vart tog tiden vägen??

2 kommentarer:

  1. Ja, det är rysligt vad tiden rusar fram.
    Blir lätt skräckslagen ibland faktiskt.
    Jag saknar tiden när H var 4-7 mån...Hade jag vetat hur det skulle bli sen så hade jag njutit ännu mera då. Men ja,ja...innan han fyller 15 ska han väl ha fåttordning på sömnen igen *skratt* Hoppas du får en bra dag
    kram

    SvaraRadera
  2. Faktiskt så är det förbjudet att gödsla efter 1 nov. Mamma nämnde det av nån anledning, som jag inte minns och nån dag senare så har den nedrans bonden gjort det häromkring. Det var verkligen en extra hemsk stank denna gången. Jag är ändå uppvuxen på landet men lär mig aldrig kogödsel stanken.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!