torsdag 11 november 2010

Baka baka liten kaka!!

I eftermiddag var jag barnvakt till kusinerna Elvis och Eddie! Kände för att hitta på något roligt med dom istället för att städa som jag hade tänkt;-) Frysen har gapat tom efter kakor väääldigt länge nu. Så då slog jag två flugor i en smäll och passade därför på att ta hjälp av barnen, vi satte igång och bakade både kolakakor och dumlekakor!! Klart att man måste utnyttja situationen och använda barnarbete när den finns;-)

Mycket av degen hamnade i barnens magar, och dumlekolorna som skulle i kakorna försvann en efter en, tur att jag hade köpt 2 påsar dumle;-)
Undra just hur många kalorier en dumlekaka kan innehåller? Nej förresten det vill jag inte vet, förmodligen motsvara EN dumlekaka en hel måltid...;-)

Så nu är frysen fylld av många gooooda kakor! Välkommen hem till oss på fika!!!

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut=) Och gott!

    kram

    SvaraRadera
  2. Mmmmm...
    Vi gjorde faktiskt också kolakakor igår!
    Farligt goda.............. =)

    SvaraRadera
  3. De där Dumlekakorna har jag sett i en del bloggar. De ser fullkomligt livsfarliga ut, så det är nog bäst att jag inte bakar dem. Skulle väl säga svosch så är de slut :D

    SV: Ja du, John Blund borde få sparken. In med en ny, fräsch generation nu. JB har ju hängt med sen vi var små för sjutton, och även längre tillbaka än det :D

    Kram ♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!