söndag 28 november 2010

Snö!!

Utanför fönstret yr snön runt, de är ju helt sagolikt ute och man bli ju bara sååå glad! På förmiddagen har vi varit ute och åkt pulka och snowrace. Ja för idag testar vi på hur det är att vara 5 barnsföräldrar till 5 killar;-) Kusinerna Elvis och Eddie är här idag så vi är barnvakt till dem! Alla vi var ute idag utom Alfred som valde att vara hos grannarna och där är han fortfarande... Han prioriterar dom istället för att vara hemma och leka med kussarna;-)

Blev dock inget åk för mej, har alldels för ont i rumpan idag efter spinningen igår;-) Ömmar som bara den, min stackars rumpa är inte van vid att sitta och gnida på en sadel på de sättet;-)

Vad passar bättre att dricka än varm choklad mitt i snön och värma sig!
Åhh vad jag älskar vintern! Är grymt sugen på att åka slalom, vi kollar faktiskt just nu runt på en ev resa upp till Sälen efter jul! Någon som har bra förslag på vart man ska åka? Bra priser?!!;-)

3 kommentarer:

  1. Jag kan rekommendera Kläppen. Lite beroende på om ni har varit där förut... Vi började där när jag var mindre och gick sen vidare till Lindvallen, Tandådalen/Hundfjället... Kan rekommendera alla ställena, men Kläppen var helt ok som första gångs ställe.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar oxå Kläppen, för att jag tycker att de har bra och varierande backar. Ett lugnare ställe för barnfamiljen. Vill man ha större utbud med restauranger o.s.v hade jag (med liten erfarenhet) valt Hundfjället. Där har du oxå den klassiska Trollskogen - underbart för barn (o. vuxna!).

    SvaraRadera
  3. Idre!! Tyckte det var kanon när vi var dit i februari. Det fanns bra variation på backar. Man kan åka från stugan direkt ut i backen och det finns aktiviteter för barnen och skidskola. Det var inte så farligt dyrt heller. Barn under 7 tror jag det var åker gratis. Har för mig att vi betalade ca 5-6000 för en 8 bädds stuga men vi var 10 pers (2 spjälsängar).
    Det är inte heller allt för långt att åka.
    Har hört att kläppen ska vara bra med och barnvänligt.
    /Angelica

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!