måndag 29 november 2010

Rocky road!

Igår kvällst tjuvstartade vi vår julgodis tillverkning här hemma. Om de är kvar till jul eller ej det vill jag inte lova;-) Rocky roaden är min absoluta favorit och för er som aldrig ätit den kan jag bara säga att ni har missat något helt underbart!!! Vi tjuvsmakade den igår och hade jag inte ställt undan skålen så hade det bara varit några bitar kvar just nu, inte bara min favorit utan även barnens och Jonas alltså;-)!
Så här kommer receptet på den gudomligt goda rocky roaden!*OBS* detta är en kaloribomb utan dess like, så egentligen så räcker det för mej att titta på den för att gå upp ett kilo;-)

600 gram mörk choklad (Jag använder mej av ljus, tycker att mörk blir alldels för stark...)
2 stycken påsar dumlekolor
2 stycken nävar minimarschmallows
3 dl jordnötter
1 dl skalade pistagenötter
Gör så här:
1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).
2. Blanda samtliga ingredienser.
3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger
LYCKA TILL!!

2 kommentarer:

  1. mums!!!! Måste oxå sse till att göra rocky roadsen, absolut bästa julgodiset :D Kram

    SvaraRadera
  2. Det där måste vi göra en dag!
    Ser mums ut.
    Kram
    K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!