torsdag 18 november 2010

Fotografering!!!

Igår eftermiddag efter dagis gjorde jag något som jag älskar att göra såå mycket. Jag tog nämligen kort, de är så fantastiskt roligt, så hade man vetat att man kunde leva på de så skulle jag inte tveka en enda sekund på att jobba med det!! Guuuud va de är roligt och roligare är det när barnen är samarbetsvilliga oxå;-)!! De blev väääldigt många kort, men jag har bara plockat ut några av guldkornen. Satt inatt när jag inte kunde sova satt jag och redigerade dom i mitt nya favoritprogram picnik!

Så är det någon som vill bli fotad av hobby fotografen Karolin, så är det bara att hojjta till!!;-)!

Började med den lättaste modellen FABIAN som flinar upp sig såå bra mot kameran!

Sedan var det dax för yrvädret och även linslusen ALFRED att ta plast framför kameran, han ville bara mer och mer. Ville inte släppa sin plats till sina bröder;-)...

Sötnosen DOUGLAS älskar oxå att bli fotograferad Han ställer gärna upp när mamma vill "leka" med kameran!!



Kusinen ELVIS var här och lekte, naturligtvis ville han ställa upp så faster fick ta lite kort;-)!!

Bilderna blev lite skuggiga, så nu har jag lärt mej av mina misstag och kommer att ställa lampan på ett annat ställe och ha ett svart lakan istället för vitt till bakrund nästa gång!!

10 kommentarer:

  1. Eddie vill boka en tid! För han väntade på att han skulle komma på bild efter Elvis. Så jag gick snabbt å tog fram min kamera och det slutade som vanligt med fiasko...... Kram J

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder...du är bäst =)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset.
    Börjar bli beroende jag oxå :)
    Jättesmidigt är det ju oxå

    SvaraRadera
  4. vad fintr det blir, ska nog testa det där programmet du gör om fotona i!

    SvaraRadera
  5. Du har himla söta barn!

    Jag älskar att fotografera, det är minnen för livet. Och du ser ut att vara duktig på det så jag tycker helt klart att du ska fortsätta!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fin fina bilder!! På sockersöta barn men så brås de ju på mor sin också, så de e väl inte så konstigt...!
    Är på gång själv med att försöka få till lite fotgrafering av barnen här hemma. Jag hade också tänkt ta vitt som bakgrund men nu ska jag nog försöka hitta svart eller något mörkt i alla fall efter ditt tips. Tack för det. =)
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Fin fina kort!!

    Tycker också att det är skeetasvårt med ljus och skuggor. Hade varit jätteroligt att få gå en fotokurs. Men när?? Liksom...

    Du verkar iaf reflektera över hur du ska förbättra och ändra till nästa gång... Kanske man skulle börja med ;o).

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jätte fina kort! kanske ska anställa dig, för du har ju sett hur mina kort blir=) (badhuset) /Frida

    SvaraRadera
  9. Fina kort!! Gillade dem på Fabian jätte mycket med den röda bilen. Har sett att man kan framkalla förstoringar och ha i svartvitt och bilen kvar i rött, det hade varit Supersnyggt!!
    /Angelica

    SvaraRadera
  10. JÄTTEFINA BILDER :) Sätter du upp ett vanligt lakan bakom? Nu då vi har en "riktig" kamera, så kommer jag vilja leka studio med mina barn och ta massa fina bilder, så undrar lite över bakgrunden och har funderat på lakan :) Vi tog aldrig Viggo till någon fotograf varken vid halvåret eller nu vid 1 år, så lär inte göra det med lillebror heller... Så tänkte jag skulle försöka mig på egna bilder :) Roligt ju!

    Hur som haver, jättefina bilder :) Blev helt kär i bilden på Alfred då han sitter och skrattar på bobbycaren :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!