torsdag 18 november 2010

Rädd...

Inatt när klockan var 23:55 ringde hemtelefonen, jag hade ännu inte somnat men blev skiträdd. Hjärtat började pumpa och jag hann tänka många tankar innan jag lyfte telefonen.... Jag såg att de var okänt nummer och tanken slog mej på en gång att det var något som hade hänt nån och att de ringde rån sjukhuset. När jag svarade så sa de klick i örat... VEM VAR DET???? Vem ringer så sent?
Vi har haft en del villa inbrott här på vårt område nu en senare tid och tanken slog mej att det kanske var "tjuvar" som ringde för att kolla upp oss. Men på en vääääldigt konstig tid tycker jag, för varken jag eller Jonas hade lagt oss så hela huset var upptänt av lampor...
Jag var skiträdd hela natten och somnade inte förrens runt halv två. Jag fick för mej en massa saker och trodde att de var någon utanför huset. När jag var uppe och stoppade i nappen på Fabian gick jag här och spanade lite i fönstren..
Jag känner fortfarande en slags obehags känsla i kroppen. Tänk om det var någon som behövde hjälp? Fast varför vem ringer från okänt nummer? Eller så kanske de rent av bara var en felringning, eller ett gammalt fyllo som ringt fel? VEM VAR DET???

4 kommentarer:

  1. Fy va obehagligt. Jag tycke inte alls om den här inbrottsvågen som går, blir skit irriterad på de där idioterna. Mathias syster va med om den lustig grej för ca 2 veckor sedan. Då ringde det tidigt på morgonen runt 7 en lördag. En man säger Hej Veronica! och börjar prata. V som inte var särskilt pratsugen med någon hon inte känner frågar vad han vill varav han svara att han tänkte att de kunde prata lite?? V säger att det vill hon inte alls och lägger på. Då ringer han igen!!!! hon lägger på och ringer han IGEN! Då ber hon Alle svara (sonen 16 år)då lägger han på och ringer inte mer! Minst sagt obehagligt! Ilördags när när vi kom hem åkte en vit liten bil sakta utanför vårt hus, vände och åkte sedan inåt gatan och sedan MOT det enkelriktade. Om vi INTE kommit hem just då så kan jag garantera att någon på vår gata skulle fått inbrott kanske vi! Dags att börja agera mot detta eller åtinstone försvåra för dem genom att ha grannsamverkan och koll på grannar och sitt eget!!! kram

    SvaraRadera
  2. usch vad obehagligt!

    stor kram

    SvaraRadera
  3. Vad mysig familjebild i headern! =)
    (hittade via FL) =)

    SvaraRadera
  4. Obehagligt! Det där med inbrott är ju inte kul, nu ska vi bort hela helgen men vi lämnar Moa hemma så hoppas att hennes skällande åtminstone kan skrämma bort nån ev inbrottstjuv! Vi har dessutom knappt nåt av värde att ta...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!