söndag 24 november 2013

Ordningen är återställd!

Ikväll kom Fabian hem från sin lilla minisemester med mormor hos gammelmorfar i Värmland! Det var en nöjd och glad liten kille som kom hem och kramade och pussade oss alla och det bara bubblade ur honom och han berättade precis vad dom hade gjort! Allt som kom från hans mun vette tusan om var sant, för ja han mätte upp med handen att det var ca en meter snö där, jag tror han ljög... *fniss*
Han hann vara hemma i ca 10 minuter innan fajten mellan sina bröder var igång... Tydligen hade dom längtat grymt mycket efter varandra som fick lov att ha allvarlig brottningsmatch mellan varandra direkt... Underbart med syskonkärlek...;)
Nu är ordningen återställd här på Bokgatan iallafall och alla 5 familjemedmelmmarna är nu åter samlade, härligt! Och grannarna får åter sätta på sig sina hörselskydd för att slippa höra allas galna skrik;-) (Obs, ironisk... Så hemska är vi inte. Eller jo ok, ibland... *host*;-))

2 kommentarer:

  1. Lika härligt det är att vara ifrån varandra ibland, och nyttigt också för den delen, lika underbart är det sen när man ses igen!!!
    Minns en av de första gångerna när jag skulle åka iväg själv till Stockholm på möte och sonen, som då var runt 3, skulle ju vara hemma med sin far och ha det underbart. Men jag som extremt kontrollerande mamma trodde ju först inte att maken hade nån koll alls på mat, kläder och sovtider. Sen trodde jag givetvis att sonen skulle gråta sig till sömns varje natt (2...) & självklart även gå och snyfta lite titt som tätt efter mig....
    Det var ju min version - den "rätta". Sanningen var ju att de hade haft det toppen, varit ute och cyklat, sparkat boll och inte tänkt på mig en enda gång. Pratade bara lite plikttroget med mig i telefonen på kvällen och sa godnatt.... Dom var ju självklart helt överlyckliga över att få göra vad, hur och när de ville och ännu bättre - slippa mitt eviga tjat och tjattrade! Rena paradiset ☆☆☆
    Men sen blev det självklart stort kramkalas vid hemkomsten!! ♡
    Nyttigt att göra sånt ibland :-)

    Sov gott, var rädd om dig och hoppas du är återställd snart och kan komma tillbaka till den sociala och surriga vardagen igen!
    Kram U ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Haha, jamen härligt med lite fart och fläkt! :) Den där tårtan lät spännande, har de lagt upp receptet nånstans måntro? Annars får du gärna göra det när du provat den :D

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!