tisdag 12 november 2013

Du skriker ju när du sjunger....

Jag gillar att sjunga, men jag sjunger inge vidare bra det vet jag med mej själv, men jag gillar det ändå! Tondöv tror jag det kallas. Fast å andra sidan så tycker jag att jag sjunger så där väldigt fin när musiken är skithög och jag kan skrika ut min sång ur mina lungor när jag är ensam hemma! Då låter det faktiskt riktigt bra, ja iallafall i mina egna öron;-)
Förr, när jag var i si så där 12 års åldern var Sinead o'connor min stora idol, ja iallafall låten nothing compares to you och enligt mina föräldrar lät jag mer som en kåt marskatt när jag vrålade ut min sång inne på flickrummet. Fast jag själv tycket ju förstås att jag hade samma ljuva stämma som henne;-) Och JA, detta fick jag så klart "äta" upp på bröllopet... *fniss*
Men jag gillar att sjung och gör det, men dock helst inte när någon hör mej. Jo jag gör det gärna inför barnen och Jonas. Men andras öron besparar jag den vackra stämman...;-) (Förutom snart då, när ni får höra mej;-))
Och när jag är onykter förstås... Då är jag galet sjukt duktig på att sätta varje liten ton på rätt sätt (tror jag iallafall;-))
Jag sjöng i och för sig karaoke den där ljumna natten i maj  2001 när jag träffade Jonas. Jag sjöng en sång om och om igen och ingen fick komma åt den där microfonen... Men han föll ju för mej, så ful kan min sångröst ju inte inte vara då ? *host*
Idag när vi var på väg hem från gympan sjöng jag för full hals till radions musik. Alfred och kusinen Eddie åkte med och Eddie blev lite chockad! (Alfred är van vid min ljuva stämma och säger inget...)
Jag frågade Eddie: -Vad tycker du om fasters sångröst?
Eddie: -Nja du är ju inte jättebra om jag får tycka det själv, fick jag till svar... -Du skriker ju när du sjunger och någon vidare sångröst har du ju kanske inte... Underbart med härligt ärliga 5-åringar!;-)
Jag menar, lyssna själva när jag trallar en liten trudilutt i bilen på väg hem och Alfred filmar mej. Visst är jag grym och borde nog på riktigt söka till idol nästa år? Visst? *Hehe*
Säg bara till om ni vill höra mera av min "ljuvliga" stämma;-)

5 kommentarer:

  1. Det finns visst inte så mycket att göra åt "prickarna" förutom att smörja och att FÖRSÖKA låta bli att klia på dem !
    Men det r ju som bekant lättare sagt än gjort...
    Jäkla barnsjukdom. Jag är för tusan VUXEN, åtminstone om jag får säga det själv ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag tror visst du kan sjunga... Det hör man ju!

    SvaraRadera
  3. Hahaha du är så underbar o bjuder verkligen på dej själv! Det där var vål inte så illa hade väntat mej nåt mycket värre!! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hahahahahahaha…. fan va jag tycker du är rolig!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!