onsdag 20 november 2013

Att uppskatta det vanliga livet...

Ännu en dag till sängs... 3 dagen som snurrig...
Vaknade upp efter 11 timmars sömn och låg här i sängen och tänkte att idag mår jag nog så mycket bättre! Ända tills jag ställde mej upp och hela världen snurrade... Jag är så trött på detta att jag till och med har gråtit en skvätt nyss och tyckt så där extremt synd om mej själv...
Att ligga sjuk i sängen så här är inget för en energisk kvinna som mej som är full av energi annars....
Jag förstår nu hur bra man har det när man är frisk, när man kan göra vad man vill utan att må skit hela tiden... Att uppskatta den vanliga vardagen som allt hör till det fattar jag nu....
Jag börjar ju på riktigt bli rädd för det här snurriga nu, även om jag vet att det "bara" är ev virus på balansnerven och att det går över snart... Men jag inbillar mej så mycket annat oxå... Tycker att jag även börjar se sämre, men det kanske oxå hör till vad vet jag?
Tankarna är det inget fel på, dom byts ut från den ena konstiga och hemska tanken efter den andra och tiden den har jag ju att ligga och tänka och vrida och vända på allt och inget...
Helt plötsligt får jag för mej att jag nog inte mår så dåligt utan att jag bara inbillar mej, enda tills jag ställer mej upp eller lägger mej i en annan position och den där vågen av yrsel sköljer över mej... Då var det visst ingen inbillning längre...
Jag längtar till mitt "vanliga" stressiga liv igen, även fast jag klagar en hel del på det ibland oxå... Men att uppskatta det vanliga livet är fan inte fy skam...
(Ja jag vet... Vår rullgardin är trasig och ful. Men "någon" av kottarna har tyckt att det är väldigt roligt att dra upp och ner i just den och pillat sönder kanterna...;-))

7 kommentarer:

  1. Visst är det så att det vanliga vardagslivet är bäst! Det blir man påmind av när man är rejält sjuk.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!! Och Stoor Kraam från oss <3

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du snart blir bättre. Låter superjobbigt att ha det så.
    Funderade lite när jag läste om din yrsel och att du ofta har mer än fullt upp...
    Det kan inte vara stressrelaterat att du har yrsel?
    Krya på dig. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja jag frågade oxå läkaren om just stress, men det trodde han inte.. Så jag vette tusan?
      Tack snälla!
      Kram K

      Radera
  4. Ska inte du in på sjukan en sväng om du mår så dåligt, varför vänta hemma? Bäst att vara under observation!!! Åk in imorgon!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var där igår och fick diagnosen virus på balansnerven...
      Kram K

      Radera
  5. Jag har haft enormt mycket yrsel och i och med det sjukdagar på jobbet. Har varit på flertalet läkarbesök, röntgen, testar, sjukgymnastik osv men tillslut fick jag svaret "att jag fick lära mig leva med det". Hemskt. Då gick jag till en massör, ingen snäll och trevlig massage utan en rejäl genom körning. Hon hittade massa orsaker till yrseln och hjälper mig en gång i månaden nu. Hoppas ditt försvinner snart, förstår helt obehaget!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!