måndag 25 februari 2013

Tom....

Jag borde sitta här med fjärillar i magen, sprudlande glad och hjärtat hårt bultande och kanske en gnutta pirrig... Men istället sitter jag här och bara känner mej tom, likgiltig och tom igen...
Vad är detta? Ok att jag brukar falla ner i en svacka lite då och då. Men så här vill jag ju inte känna. Det är ju inte så här jag är på riktigt...
Jag är så galet trött och somnar tidigt på kvällarna, vilket inte alls är lik mej, men så klart väldigt bra med tanke på att mitt mål för 2013 är att få ihop minst 8 timmar per natt...
Jag känner inte alls igen min kropp, den är bara tung och trött. Jag vill bara ligga i sängen mest tiden och inte röra ett finger....
Jag drog iväg till träningen ikväll ihop om att jag skulle sparka ut latmasken ur kroppen och infinna ett sånt där härligt underbart rus av endorfiner. Men NEJ, tvärstop. Jag körde så svetten lackad, men jag fann inte alls de där lyckoruset...
Jag är tydligen inte ensam om att vara så här toktrött, tycker att varenda liten människa jag pratar med är så här trött och sliten... Till och med barnen. Idag somnade Fabian klockan 17:55 på väg hem från gympan...
Tror att det är just värme, sol och D- vitaminer som våra trötta vinterkroppar behöver just nu efter en lång och kall vinter! Och någon vidare sommar hade vi ju inte förra sommaren, inget att skryta med att vi hade 5 dagar med sol på vår semester... *suck* Mått denna sommar bli lång, härlig och med massor av sooool!

5 kommentarer:

  1. Kanske skall ta en sväng till Vårdcentralen och se så dina värden är stabila, som hobbydoktor låter det som du kanske har järnbrist om du är så trött?

    Men som sagt bara maybe baby...

    Hoppas att det vänder snart.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Åh, gumman... Ni behöver sol. Jag skickar MASSOR av soliga tankar och kramar!! Och BRA jobbat att du gav dig iväg till träning!
    Kramen.

    SvaraRadera
  3. Jag har varit likadan en bra tid tillbaka nu. Har till och med fått varit och tagit massa blodprover som först inte var så roliga, men fick i dag svar på nya prover att allt var bra igen, så nu kör jag på ren vilja. Jag orkar inte vara orkeslös mer, så jag tänker att nu bara kör jag. Undrar om det funkar?

    SvaraRadera
  4. Kan även vara fel på ämnesomsättningen. Kanske du har låg? Inte alls ovanligt bland kvinnor, jag har det själv. Som Camilla säger, ta en sväng till vårdcentralen och kolla dina värden även dina sköldkörtelhormon! Kram!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!