söndag 24 februari 2013

Life is short -eat dessert first!

Gårdagens kväll var alldels perfekt! Maten blev mycket god, massor av presenter, gott vin och härligt sällskap!
Jag själv älskar plockmat i alla olika former och tycker att det är perfekt att bjuda på när det både är enkelt och gott och när man kan förbereda lite i förväg!
När gästerna kom bjussades vi på bland annat bruschetta, skinka och lite kex!
När det kommer till buffé är det ju bara fantasin som kan säga stopp. Vi gick in för Italienskt tema, så det blev lite smått och gott av lite av varje! Och nej jag vet att inte bilderna blev dom bästa. Men jag kände att jag inte riktigt hade fokus på att fota maten när gästerna var hungriga som vargar;-)
Pajer i 3 olika slag blev det. En med brie, salami och coktailtomater. En med Ost, bladspenat, brie och salami och en med vanlig skinka och ost!
 Jag slängde ihop en smidig cheescake på förmiddagen och den fick en smak av lemoncurd, mums! (Nej jag gjorde inte min egen lemoncurd, det finns faktiskt på burk och smalkar minst lika gott;-))
På fredagen när farmor var här och var barnvakt till grabbarna bus passade de på att göra en tårta! En ROSA tårta som våran 3-åring hade bestämt att han ville ha! Rosa ska den va med hjärtan på!;-)
Jag tror jag hann tända ljusen 3 gånger innan släkten tog i från tårna och sjöng i höga sky för Fabian! Ja han hade lite bråttom med detta med att blåsa ut sina ljus, varför vänta tills alla sjungit klart för?;-)
Jag hade nästan glömt bort att jag oxå fyllt år, så även jag firades med paket och blommor! Fick bland annat denna fina skylt och texten säger ju allt... Life is short -eat dessert first! Så sant!!! Dessutom fick jag lakrits som är min stora favorit och blomstercheckar!!
I ett annat paket låg denna ljuvliga söta ljustake från Anita på heden! Passar som handen i handsken i vårt hem! Älskar hennes fina saker!
Även ett kuvert med pengar fick jag och dessa pengar ska jag investera i en ny el tandborste! Japp för min går på sista versen med sina 10 år på nacken...
Fabian fick massor av fina presenter och han var helt lyrisk bland papper och snören! Han fick bland annat denna trampbilen som redan har rullat måååånga mil här inne på vårt golvet;-) Vår lilla motorintresserade kille! *fniss*

3 kommentarer:

  1. Och gud så hungrig jag blev nu. Haha! Ser riktigt smaskigt ut! :-D

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Vilket kalas!
    Vad duktig och piffig du är!

    SvaraRadera
  3. Wow vad det ser gott ut. I love också plockmat,
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!