måndag 4 februari 2013

Här var de livat...

Ibland tar ni verkligen mina ord på allvar, härligt! Kul att ni verkligen läser vad jag skriver!
Jag var ju lite luddig i huvudet imorse... Och så även så blev det en aning luddet skrivet som det verkar. Ja för inlägget från imorse blev lite livat i kommentarsfältet! Härligt, plötsligt händer det att ni iallafall kommenterar;-)
Saken är ju den att så klart skulle jag väl aldrig skicka mina kids till varken skolan eller förskolan om de är sjuka. Lite sunt förnuft innanför pannbenet har jag faktiskt, även om det kanske inte märks ibland;-)
Jag är en jävligt grym mamma och likaså Jonas (ja fast han är ju så klart en grym pappa;-))! Vi skulle så klart stanna hemma och vabba om det skulle behövas. Och det var liksom en diagnos som jag själv ställde att han kanske hade en början till lunginflammation.. Nu är jag ju ingen läkare och vid närmare titt (på google) så fattar till och med jag nu att man så klart måste ha feber (OFTAST) när man har lunginflammation....
Douglas har astma och har så haft sedan han var 1½ år och tar sin dos av puff varje dag!
Men när han blir förkyld blir andingen och hostan 7000 resor värre och den kan sitta i lääänge. Och som den bästa morsan jag är, så hur mycket jag än skulle vilja vara hemma med mina boys när dom är lite hostiga. Så tar jag mitt ansvar och Douglas skolplikt på stort allvar och så klart skickar jag iväg honom till skolan trots hostan!;-)
Hostan blir mycket värre när han ligger och hans hälsotillstånd är det inget fel på... Nej då för han är sitt vanliga jag igen efter förra veckans sjukdom och beter sig som en liten hysterisk tonåring som får mej att nästan slita mitt hår...
Men jag lovar dej anonyme, när mina kids är sjuka så är vi så klart hemma med dem, ALLTID!!!! Våra barn är ju nummero ONE i våra liv och kommer så klart allra först för oss!
Annars då... Jo tackar som frågar!
Har ägnat vår kväll på banken! Japp nu jäklar kommer det att hända STORA grejer! Eller nähä så roligt ska vi visst inte ha;-) Vi pratade pension, sparande, lån och försäkringar!
Pensionspar är fin skit de vill jag lova! För er som inte sparar, BÖRJA SPARA NUUUU! Jag har sparat sedan jag började jobba vid 19 års ålder. Bara 200 (nu 400 kr) i månaden. Men dom hundralapparna gör (eller rättare sagt kommer att göra) väääääldigt mycket för mej den dagen jag blir gammal (och klok) och vill gå i pension!
Sparande var det ja... Gud, det känns som om de där sparkontot har rostat sönder under min mamma ledighet och arbetslöshet. Nu jäklar ska här sparas;-)
Och en sak till som vår käre bankman ALLTID säger till oss: -GIFT ER!!! Så ja nu måste vi ju ta henne på orden tag i den saken, att de ska vara så jäkla svårt;-)

6 kommentarer:

  1. Jag vill också gifta mig nu men samtidigt vänta typ 6-8 år till!
    Jag borde nog börja pensionspara.... Tack för påminnelsen...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med bankmannen! :) Jag vill se bilder på dig i en bröllopsklänning!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jaaaaaa fest!!!! Och FRISKA barn tack!

    SvaraRadera
  4. Haha, när jag och min man (dåvarande sambo) skulle köpa vårt första hem, ett radhus, så sa också bankmannen till oss att gifta oss. Och faktiskt var det nog tack vare honom som vi så snabbt slog till! Vi tänkte faktiskt mycket på det juridiska och på att vi har barn osv. Kanske inte det mest romantiska sättet att bestämma sig för att gifta sig på, men who cares! För OSS var det rätt!

    SvaraRadera
  5. Hej Karro!
    Först och främst måste jag säga att din blogg är helt underbar! Jag har hängt här en del i två år, men tror inte jag nånsin kommenterat... Du verkar vara en fin människa som bjuder på det mesta. Du visar hur verkligheten ser ut och förskönar inte saker. Plus att du skriver allt med glimten i ögat!
    Vad gäller VAB och kommentarerna kring det så har jag inget att säga. *SUCK* Jag blir bara matt och trött.
    Till sist måste jag säga att ni verkar ha en bra bankman (säkert Nordea :)). Jag jobbar själv som bankman (låter otroligt strikt!) och jag säger ofta till mina kunder att just gifta sig! Det är många som jag skrämt iväg till prästen. Sedan är ju ett bröllop bland det mest fantastiska man kan uppleva. Gifte mig själv i februari förra året.
    Oj, det blev en lång kommentar :)
    Ta hand om dig och tack för en alldeles perfekt blogg!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!