onsdag 13 februari 2013

Ibalnd blir det inte som man har tänkt sig...

För snart ett år sedan friade jag till Jonas på självaste skottdagen! Jag friade i sista sekunden runt 23:30 på natten gled jag ner i underkläder vid sängen med en ros i min hand och fick fram: -Öhh bäst att skynda mej att fria innan klockan hinner slå tolv. -Vill du gifta dej med mej? Och så klart blev ju svaret -JAA!
Sedan dess har jag (och ja så klart flera år innan det) gått i giftastankar! Bröllopsplaner, planeringar, drömmar och tankar....
Men så blev jag arbetslös. Ekonomin blev ju inte på topp direkt utan snarare på botten.... Och sen gick kylen sönder och innan jul gick tvättmaskinen sönder och nu har en av ugnarna gått sönder på spisen... Inom loppet av 6 månader har alltså 3 (Plus att vi bytte ut frysen samtidigt som vi bytte kylen) (!!) saker gått sönder här hemma... Jippi liksom... Ny kyl, ny frys, ny tvättmaskin har inhandlas och nu måste vi nog köpa en ny spis... *suuuck* Men som tur är så har vi 2 ugnar, så vi klarar oss, men åker nog snart på att få köpa en ny... Diskmaskinen går oxå på sista versen, så den kommer nog att ta sitt sista andetag snart...
Härligt när allt går sönder nästan samtidigt, eller kanske inte..:-/
Så hur blev det med bröllopsplanerna då? Nej dom ligger på is ännu... Vi köper såna här roliga (är jävligt ironisk) istället för att gifta oss... Bättre att lägga tio tusentals kronor på såna här teknikprylar... Vem vill gifta sig liksom...
Men jag ska inte klaga. Vi har ju tak över huvudet, maten står kallt, tvätten blir tvättad och maten kan vi koka på spisen. Så ja jag borde inte klaga. Men va fan, jag vill ju gifta mej nu ju. Jag vill ju för sjutton bli fru Grunditz innan jag blir en gammal grå tant;-)
Nästa sommar kanske vi kan få till ett bröllop?! Hoppas kan man ju alltid;-) Och ja så klart behöver inte ett bröllop kosta skjortan, jag vet... Men man vill ju inte snåla heller;-)
Nä men så länge så får jag väl drömma mej bort till ett härligt bröllop och surfa runt och titta på nya spisar på nätet... Nej då jag är inte alls bitter... *host och harkel*
Måste bara visa att jag och Fabian var sammalika på våra fötter idag! Jaha tänker ni... Men jag har samlat på strumpor i flera år och har säkert 100 olika par. Men idag lyckades vi sätta på oss likadana, hur stor är den chansen liksom?;-) Söta små mussestrumpor;-) Och nej vi satte inte på oss dom samtidigt. Fabian sov så gott när jag steg upp vid 5 och satte på mina!;-)

5 kommentarer:

  1. men urk så trist med såna utgifter!

    SvaraRadera
  2. Vet hur det är.... fast jag är gift då förstås. Osså ser jag fram emot ditt bröllop....

    SvaraRadera
  3. Vad är det de säger.... *den som väntar på nåt gott*

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  4. Har du alltid drömt om ett jättebröllop för 100 tusen kr eller så kan man ju göra som många jag vet. De gifter dig borgerligt med närmsta familjen och har sedan en "lagom" fest för sina vänner. Eller passa på när ni är samlade många vänner tex midsommar och överraska alla med att mitt under festen svira om till brudklänning och ta dit en präst eller annan vigselförrättare. Men drömmer du om ett stort påkostat bröllop så ångrar du dig kanske om du gör ett surprice bröllop./ skånekullan

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!