torsdag 7 februari 2013

Jag blir rädd....

De flesta har väl sätt denna videon som cirkulerar på facebook? Igår på uppdrag granskning visades detta upp... Män (framförallt) som hotar och hatar kvinnor....
Jag blir rädd, jäkligt rädd. Dom flesta sitter där bakom sina datorer och tycker en sak om en människa och bara spyr ut sig av sina hemska tankar... Män (och även kvinnor) som sitter och skriver att dessa kvinnor borde dö, bli uppsprättade, våltagna och dödade...
Vad är det som händer med vår värld? Sker detta verkligen nu idag, 2013? I Sverige?? Jag blir rädd....
Jag blir rädd för att vara en "offentlig" person... Jag har aldrig tack och lov blivit utsatt för något liknande. (Låter som om jag skulle vara värsta kändisen, vet ju så klart att jag inte åär det...;-))Men jag kan bara tänka mej hur skrämmande detta måste vara för dessa kvinnor...
Det är inte bara "hot" som sårar... Nej utan så klart annat som "folk" bara kan få spy ut sig.. Folk som inte ens känner varandra. Som bara kan vräka ut sig hur som helst...
Jag blir rädd.... Rädd och undrar vart denna värld är på väg?
Ska det vara acceptabelt att "någon" sitter där bakom sin skärm och får skriva vad som helst? Nej så klart inte och det gör mej både rädd, förbannad och jävligt irriterad....
Så som orden slyna, hora, fitta, du borde dö och äckel... Vad gör detta till att en människa får säga så till en annan människa?
Återgin, jag blir fan rädd. Rädd för hur vår värld ser ut att det ens är "tolerant" att säga hora, slyna, fitta och äckel hur som helst...

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Det är en skrämmande utveckling. Och det jag har svårast att förstå är hur såna människor anser sig ha rätten att säga vad som helst till vem som helst. Jag är uppväxt med frasen "Har man inget snällt att säga så ska man vara tyst" och det känns som att fler borde anamma det.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Äppelblomman! Oumberlige Peter här...mannen som älskar kvinnor...hm...bäst att lägga in en brasklapp. Lilla Frun kommer först och sedan Dottern och Svärmoder, plus en andra massa ordentligt tokiga fruntimmer i min närvaro som är bara ett måste för att jag ska må bra.....sedan ska vi inte tala om underbara kvinnor som jag lärt känna via bloggandet!

    Allvarligt talat, undrar om inte allt börjar med barndomen, hade gott om tjejkompisar som liten, undrar om det är där respekten och förståelsen för varandras ibland olika synsätt och beteénde grundläggs, för visst finns det generella olikheter....men undantagen är ibland kanske lika många.

    Själv började jag ju blogga för över 4 år sedan med en enda tanke att hitta än precis som jag som tar hand om barn och familj när kvinnan i förhållandet blivit svårt sjuk.....kan meddela att resultatet varit knappt....desto fler kvinnor har jag hittat som tar hand om familj, barn och jobb med hela sin själ. Visst de männen finns också, kanske är det bara så att det är bara mindre män som bloggar om det hela.

    För några år sedan blev jag mordhotat efter några bloggilägg som jag länkade till Svenska Dagbladet. handlade bl a om både manlig och kvinnlig omskärelse, fast Oumberlige Peter är kanske inte så trevlig som jag verkar så den saken har jag tagit hand om själv! (He,he)

    Ja, det var en liten kommentar ifrån Oumberlige Peter det, det här ämnet hade jag nog helst velat prata om i "verkliga livet", ibland blir blogandet så "platt"!

    Ha en fin dag! Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  3. Vet inte vad som hände... men här kommer det igen...:


    Det är så sjukt. Att folk tror att de kan bete sig hyr som helst bakom datorskärmen (eller iphone-skärmen...) Är detta 2013? Really? Var f*n är vi på väg...?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!