onsdag 27 februari 2013

Före och efter....

Efter klockan 05:00 såg jag ut så här imorse, eller ja jag ser ut så här som på bilden ovan varje morgon. Likt en rugguggla.. Att jag sen stoppade upp mobilen och tog ett snabbt kort med en superstark blixt, gör ju inte att man bli snyggare liksom...;-)
Jag tackar sminket för ett bra jobb VARJE morgon. Att gå omkring och se ut så här hela dagarna skulle ju skrämma vem som helst;-)
Så efter ett morgonkiss, tvätt i ansiktet, borstat tänderna, på med mascara, underlagskräm och lite rouch såg jag ut så här. Alltså inom loppet av ca 10 minuter så växte det fram en helt ny Karolin, med lite piggare ögon;-) Ja för det vore ju synd att säga att jag ser pigg upp på efterkortet liksom, med stora ICA kassar under ögonen och med 2 stora finnar i pannan... Vem orkar fixa med sånt på morgonen? Skulle nog behövt ett textstift och lite ögonkräm. Men orka liksom klockan 05:00 på morgonen;-) Det räker med 3 grejer!
 Så med ett påklistrat leende ser jag ut så här idag! Dock inte nu, för nu har jag vaknat till lite bättre med en kanna kaffe i kroppen;-)
3 favoriter ur min sminkväska á vardag ser ut på detta viset! Inget lyxsmink, men jag trivs som fisken i vattnet med dessa produkter, speciellt mascaran som jag varmt kan rekommendera till ALLA som vi ha längre, snyggare och hållbarare ögonfransar!

7 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad av alla som orkar sminka sig på morgonen. Jag skulle aldrig orka med det. Jag borstar håret och smörjer in ansiktet sen är jag färdig att gå till jobbet. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snygging!

    Jag kör ALLT på morgonen, även om klockan är 04...
    Dusch, hårtvätt, full make up, rubbet! Tar en timme. Cannot without it.. ;D
    Kram!

    SvaraRadera
  3. True match använder jag också. kan inte leva utan!
    Kan inte leva utan smink överhuvudtaget. Punkt!
    Tur det finns för oss som inte är naturliga skönheter ;);)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset,jag sminkar mig oftast om jag skall möta någon speciell eller på möten..du har vackra ögon =)

    kram

    SvaraRadera
  5. Har en liten utmaning på min blogg vore kul om du ville göra den,och säg gärna till när du har gjort den så jag kan gå in på blogg igen så jag kan läsa =) http://mammatillhampus.blogspot.se/2013/02/utmaning-av-nathalie.html direkt länk till inlägget.

    Ha det bra

    puss & kram

    SvaraRadera
  6. Jättefin du är! Tunikan? Märke? Hälsningar Lina

    SvaraRadera
  7. Tack snälla Pippilin! Den kommer från Plain vanilla och jag älskar den! Klicka in på deras hemsida, har för mej att det är REA på den ;-)
    Kraaaam K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!