onsdag 6 februari 2013

Ge mej mer tid!!!!

Tycker gott och väl Gud hade kunnat skapat 36 timmar per dygn när han ändå höll på, än bara futtiga 24!
Känns som liv är kaotiskt just nu... Vet inte riktigt hur jag ska få ihop tiden och mitt under tidsbristen så knackar så fint de berömda dåliga samvetet på min rygg och det känns som om jag knappt aldrig är med mina barn... *torkar en tår ur ögonvrån*
Har inte ens hunnit handlat... Så vad fick jag då för smaskigt att smacka på till frulle då? En sketen apelsin med knäckemacka utan smör och en skiva torr ost... Jo jag tackar jag, perfekt bantningsmat;)
Lovar er att bli en bättre bloggare senare idag! Ja för igår hanns det tyvär inte med några roliga inlägg, tydligen måste man sova lite på natten för att orka med har jag hört;)
Återigen har jag fått höra att jag ser så sliten ut... Tack så mycket! Eller inte... De jobbiga är att jag liksom ser sliten ut fast jag inte känner mej sliten...:/


6 kommentarer:

  1. Men apelsinerna är ju så goda nu!! Och hade vi haft fler timmar på dygnet hade säkert bara fått jobba ännu mer...;) Puss!

    SvaraRadera
  2. Usch stackare! Håller tummarna att du får bättre lunch!!!!

    SvaraRadera
  3. Ingen höjdarfrulle men bättre än inget :) Stressa inte! Njut av alla stunder. Varesig det är på jobbet eller med barnen. Hoppas du får en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Du har ju möjlighet att gå ner i arbetstid eller välja bort någon aktivitet för dig själv eller barnen. Många ensamstående har inte en chans att gå ner o tid men det har ju du! Du måste kanske inte heller måste ha "göra - om" projekt hemma hela tiden?

    SvaraRadera
  5. Undrar om det är samma anonym som skrev angående vab, vore kul att veta;-)) Du kan ju kolla upp det Karro.
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  6. Nej,jag har inte skrivit om vab, och min mening är inte att vara dömande eller ironisk utan att faktiskt ge ett råd. Man ser inte alltid de möjligheter man har när man är i " ekorrhjulet". "Alla" som lever på två löner far ju egentligen råd att gå ner i tid, så det var inget speciellt riktat till Karro,men jag möter ibland ensamstående mammor som jobbar o stressar för att hinna med sitt " ekorrhjul" och de har inte råd att jobba mindre! Ibland behöver man nog fundera på hur man kan ändra sitt liv om man tycker att man inte hinner med,annars är det lätt att "gå in i väggen" - något som alltför många kvinnor gör tyvärr!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!