måndag 11 februari 2013

Jag tycker:

  • Att det borde vara självklart att hälsa på varandra, när som helst på dygnet... Hur mycket kraft av en stackars människoliv kan det ta att titta upp och säga HEJ??
  • Att det är fult att skylla ifrån sig, speciellt om man är vuxen... Här försöker jag lära mina barn att säga som det är och att erkänna om de gjort något. Och så kan inte ens vuxna människor göra det...
  • Att det är jobbigt att ha fru Bitch på besök. Hon gör mej så fruktansvärt diskussions sugen... Och då inga bra diskussioner...
  • Att det är jäkligt jobbigt att ha något konstigt i ögat som fladdrar som en jäkla gardin i ögonvrån...
  • Att det borde vara självklart att klappa någon på axeln när man gjort något bra och samtidigt berömma... En positiv liten kommentar och ett leende på det, kan göra vilken människa som helst på bra humör resten av dagen, veckan eller varför inte hela månaden!
  • Att folk ska verka bättre än vad de är... Varför i herrans namn vill någon verka så himla mycket bättre och viktigare än en annans mans/kvinnas liv??
  • Att jag så klart inte skulle klaga så mycket som jag gör. Livet är väl för kort för att gå runt och tjura... Och ändå gör jag det... *suuuuck*
  • Att jag nog är en taskig mamma som inte tagit ledigt en endaste dag på Douglas sportlov? Men de gör sååå mycket kul på fritids, så som bada, skridskor och pulkaåkning... *hej dåliga samvetet*
  •  Att fru Bitch är riktigt jäklig, speciellt när hon ALLTID dra med sig sockerhoran in i min arma kropp och ger mej sockerbegär från helvetet...
  • Att dagarna går alldels för fort... Ge mej mer tid!!

6 kommentarer:

  1. Jag håller med, hur svårt kan det vara att säga HEJ! Jag är instruktör på Friskis och Svettis, där är det oftast samma personer som kommer varje veckan, många säger Hej, men en del bara skiter idet och hoppas att inte jag skall säga HEJ....det kan ju vara jobbigt att säga TRE BOKSTÄVER:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Håller med om allt förutom sockerhoran och fladdret i ögat :-) Fast det kan ju komma närsomhelst så då är jag med på det också! Tycker öht att det vore trevligt om vi människor vore snällare mot varandra. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag stör mig också nå´t grymt på folk som inte säger hej, hur svårt kan det vara :-(
    Det gör absolut ingenting att du inte har tagit ledigt på barnens lov! Som du säger har de så mycket roligt på fritids, och de kompisar som inte är bortresta är oftast där. Rent praktiskt så räcker inte våra semester- eller föräldradagar till att vara ledig alla lov. Då får man prioritera i stället vilka lov man vill vara ledig.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Utöver det dåliga mamma-samvetet så hade det kunnat vara jag som skrev det där inlägget igår kväll.
    Du är långt ifrån ensam om att känna så där!
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Strunta i att ha dåligt samvete för att du inte tagit ledigt. Fritids anstränger ju sig extra för att göra skollovet till nåt kul även för de som inte åkt till fjällen. Min äldsta dotter älskar sitt fritids på loven för då får man leka hela tiden och göra dom där roliga utflykterna som dom inte kan göra med fullt hus./Marie

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!