måndag 4 februari 2013

Måndag!

Måndag och åter till vardagen! Måndag som huvudrubrik, inte alls så roligt men jag orkade inte klura ut någon fyndigt...
Kidsen är friska och åter i skolbänken och på dagis och jag är tillbaks igen på jobbet vilket känns fin fint!
Jag är alldels suddig idag, lika suddig som bilden... Tröttmössan på och under ögonen hänger påsarna större än ica kassar;-)
Douglas har hostat hela långa natten, inte små hostningar utan verkligen vrål HOSTAT, jag undrar om han är på väg att få lunginflammation... ?
Jag var nog för utsövd efter förra veckans sjukdom och knoppade inte in förrens framåt 01 tiden inatt. Tror ni jag var som en död sill när klockan ringde 4:45? Svar JA!
Något är det som inte riktigt stämmer i min arma kropp, jag är nämligen inte alls hungrig... Jag kan inte sätta fingret på vad det är, hungrig fasten jag känner mej mätt....
Kaffe slinker i allafall ner och det kan behövas extra mycket av den sorten idag!
Munsåret lyser så vackert på mina läppar. Fattar ni hur snygg jag känner mej idag;-)?!
Måndag idag och snart är det fredag;-) Jag lovar, jag kommer knappt hinna blinka förrens helgen åter knackar på dörren. Veckorna bokstavligt talat rusar iväg, både på gott och ont...

13 kommentarer:

  1. Måste bara fråga hur du tänker ?? Barnen är friska,sen säger du att pojkstackarn har hostat nått så vansinningt att du tror han kan ha början till lunginflammation...hur frisk är man då??? Stackars pojk vet du o din karl inte att det finns något som heter vård av sjukt barn ??

    SvaraRadera
  2. Till att börja med så tycker jag att du ska strunta i ovanstående kommentar! Vilket spån! Sen hoppas jag att du återfår lite energi så att resten av måndagen blir pigg och kram! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalla gärna mig för spån.men vad är du då ?? Inte läskunnig ?

      Radera
  3. Men snälla Anna kalla gärna mig för spån,men undra vad du kallar dig själv då? Så är du läskunnig så läs igen..har själv barn och skule aldrig kalla mitt barn som hostat hela natten för frisk,hon skriver ju själv att hon tror att det kan vara lunginflammation !!

    SvaraRadera
  4. Varför törs inte anonym skriva ut sitt namn om hon eller han vet och kan så mycket. Douglas har ju astma så hans hosta kan komma från det, sen tror jag nog att både Karro och Jonas vet vad VAB är men du är kanske en sån som vabbar så fort tillfälle ges, skönt att vara hemma?? Och du anonym till skillnad från dig så sätter jag ut mitt namn och står för det jag skriver!!/Lena

    SvaraRadera
  5. Kan bara hålla med anonym i detta, astma tror jag nog de känner igen, och som sagt Karro nämner själv lunginflammation. Har ett barn hostat så hårt under natten kanske det är bättre o va hemma än i skolan

    SvaraRadera
  6. Lunginflammation utan feber ???

    SvaraRadera
  7. Jösses vad anonyma hakar upp sig på tankar och funderingar! Karolin har väll precis samma förnuft & känsla som vi andra normala mammor & att man tänker lite på vad som orsakar t ex kraftig hosta är väll inte samma sak som att tro att ett barn är för sjukt för skolan.Ni tror väll ändå inte hon skickat honom om hon verkligen misstänkte lunginflammation!? En kraftig hosta efter en veckas influensa är oftast ett tecken på att man är på väg att bli frisk eftersom allt i luftvägarna släpper, hosta är bra och oftast när man lider av natthosta så hostar man inget eller väldigt lite under dagen och så kan det hålla i i månader men ni kanske tycker man ska vabba 2 månader för hosta? /Kate.

    SvaraRadera
  8. Finns väl ingen som har skrivit att man ska vabba 2 månader .. Men det är väldigt jobbigt att ha sån hosta man blir trött o får ont !!

    SvaraRadera
  9. Åh, herre jösses... Kan Anonyma människor inte bara sköta sig själv? Så ska Karro och Jonas nog sköta sitt... Suck...
    Krya på Douglas och kram till dig från mig, Karro!

    SvaraRadera
  10. Men vad i hela värden har det tagit åt en del?? Kan var och en sköta sitt?? Om ungen verkligen var så sjuk så skulle hon väl aldrig låta dem gå till skolan! Emma

    SvaraRadera
  11. Men vad är det frågan om?? Jag har själv haft problem med astma och allergier, vet att man hostar mest på nätterna då och inte alls så mkt på dagen.. Tänk vad bra om varje familj kunde sköta sina barns sjukdomar och vabbande själva!! Då skulle man sluta tjafsa om små bagateller!! Kram till dig och din fina familj!

    SvaraRadera
  12. hej. fin blogg du har, du skriver ärligt och fint, har nyss hittat hit. jag har samma besvär som du med munsår, det finns en medicin som heter aciclovir ranbaxy, tabletter på recept som du börjar med direkt du känner av det i början, jättebra, be om det på vårdcentralen så du har hemma inför nästa gång. man får nästan inga blåsor alls, sist fick jag en liten som var borta på några dar, har haft jättestora som tagit flera veckor att läka förut. Med vänlig hälsning, malin

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!