tisdag 18 maj 2010

Orättvisor:-(

Dessa orättvisor gör mej så jävla ont. En tjej från Malung vars son är drabbad av cancer och pendlar till och från Uppsala för vård. Försäkringskassan har bestämt att de nu inte ska få någon ersättning från dem. Hon kan tyvärr inte koncentrera sig bara på sin son som hon vill, utan måste kämpa mot FK oxå.... Hur snett är detta samhälle egentligen? Vem och vilka ska vi hjälpa??? Jag blir så ledsen när något sådant händer och jävligt förbannad!

Läs gärna artikeln om dom: http://www.dt.se/nyheter/malung/article647647.ece

och stödgruppen som startats: http://www.dt.se/nyheter/malung/article648428.ece

3 kommentarer:

  1. Nuför tiden så känns det som om F.K enbart motarbetar dom som behöver dom! Man tror inte det är sant när man läser om sånt här, kan helt enkelt inte tro det! Faan vad arg jag blir!

    SvaraRadera
  2. Ja och här sitter en annan och gnäller över sina kilon!
    Helt sjukt vad min hjärna är rubbad..
    Jag blir så arg på mig själv :(
    Jag blir så arg på samhället att de kan göra såhär mot människor..
    Helt otroligt sjukt och så är det vi som gör så att det ska vara så med :(

    Hoppas att allt e bra med dig och din fina familj!
    Många kramar, Lisa

    SvaraRadera
  3. Vad enormt tråkigt, det är ju tyvärr så att för att kunna vara sjuk/skriven i Sverige behöver man vara frisk för att slåss mot F-kassan...

    Utöver hur jobbigt det är att vara sjuk är det så orättvist att man ska behöva ta ytterligare en kamp.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!