lördag 22 maj 2010

Fint väder eller inte...??

Vaknade upp till ett vackert väder, solen sken och fåglarna kvittrade! Vi har varit ute hela dagen och solat och barnen har sprungit i vatten spridaren. Jag har hunnit med en repa med lite shopping oxå. Hittade bara till mej dessutom och lite små presenter till några födelsedagsbarn!! Grabbarna fick inget men det skulle få hade jag tänkt. De måste nämligen ha nya kläder till dopet. Men jag hittade inget idag som föll mej i smaken... Men jag har ju några veckor på mej!

Tillbaka till vädret, vi hade det så gott. Helt plötsligt, som att vända på en hand blev det grått och disigt Elvis undrade varför allt blev så grumligt? Det undrade vi med. En blandning av regn, dis och dimma blåste in från havet. Nere vid havet såg man knappt ut för att det låg som tjock rök på vattnet. Har aldrig varit med om detta tidigare, men förmodligen blev det kanske för varmt idag så att det bildades någon slags fukt... Så nu sitter vi inne och myser. Douglas och Elvis tittar på film och Jonas och Alfred är och handlar kött för ikväll blir det grillat!! Fabian har sovit heeeela dagen lång, men vaknade nu! Han var nog lite hungrig med tanke på att han åt sista gången vid 10 imorse;-)!!!

Våran lunch bestod av svensk ny potatis och sill! MUMMA!!!! Finns det något bättre än en riktigt bra sommar i Sverige!?

Dagens hyss av Alfred: Petade in 2 skruvmejslar i motorn på våran bil. En arg pappa fick efter mycket om och men och en massa krångel ut dem;-)!!!

Glömde givetvis kabeln till kameran så jag kan inte lägga in en enda bild från idag:-(... Har man huvudet under armen så;-)

2 kommentarer:

  1. Havet är så underbart! Älskar havet. Vad mysigt ni har det. Många Kramar

    SvaraRadera
  2. Havet är bäst, det är som balsam för själen... Min dröm är att få bo vid havet. Igår besökte vi faktiskt havet på vår utflykt, den gick till Orust och ja, tack, där vill jag bo!
    Härligt med sill och svensk färskpotatis, finns väl inget mer somrigt?
    Vi hade toppenväder hela dagen igår men idag så regnar det...
    Kramar Malin

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!