söndag 16 maj 2010

Energi knippe!!

Denna helgen har varit helt fantastisk. Hur kan 4 dagar gå så fort? Men vi har ändå hunnit med massor denna helgen trotts att den gick fort! Fönstrena är snart klara, bara 2 fönster kvar nu eller 5 om man räknar själva fönstrena... Vi har bytt rum till Alfred som nu fått flytta upp och Fabian ska få Alfreds gamla rum. Så imorgon om inte solen skiner förstås, ska jag och barnen åka till Ikea och mio för lite inköp till deras rum! Lego bordet är oxå snart klart. Ska bara måla det en gång till och sedan sätta på lego plattorna. Måste inhandlas imorgon..... Har även hunnit städat hela huset idag!! Men det bästa med allt är att vi har myst hela familjen ihop!!
I fredags sken solen så då hade vi trädgårds dag. Jag har hittat mitt nya yrke nu som jag ska skola om mej till. Jag ska börja lägga sten!!! Gud va det är roligt och man får använda hela kroppen och även knoppen;-)!!
Jag har så grymt mycket energi och känner att jag skulle vilja göra om överallt!! När vi höll på att slita som värst idag sa jag till Jonas: Vad ska vi hitta på när allt är färdigt fixat här hemma? Han bara tittade på mej och suckade... Vi ska NJUTA sa han;-) Jag får väl köpa mej en sliten gammal sommarstuga som jag kan ligga och gno på så jag får ut mina lustar att fixa och dona!!!

Nu ska jag försöka att få Alfred att sova. Han vägrar göra det för att inatt blir det hans första natt i hans nya växarsäng. Så nu ska Fabian få hans spjälsäng, men den står just nu ute i garaget för omålning!! Gott att veta att man har att göra iallafall;-)!!!

Alfreds rum, skulle ha målat om men ångrade mej. Tycker om färgen och väntar med omålningen tills han blir lite äldre!!

2 kommentarer:

  1. Vilken energi! Men visst är det kul! :)

    SvaraRadera
  2. Visst har det varit gött med långhelg!
    Det var värst vad mycket ni fått gjort, härligt fam. Grunditz!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!