söndag 25 oktober 2009

Höstmys!

Oj, oj vilket tråkigt väder det är idag. Eller hela helgen rättare sagt.... Ett inomhus och sov väder är det. I våran familj är det slapp och mys på schemat. Det är bara Jonas som ligger i och är duktig med måleriet av tvättstugan!
Jag älskar sånt här väder. Kanske inte så mycket regn men hösten är så mysig när man kan bara får krypa in och tända massor av ljus och bara vara!
Jag känner att min förkylning börjar komma tillbaka igen. Har ont i hela kroppen, lite som träningsvärk och är tung i huvudet. Jag hade konstant huvudvärk hela dagen igår. Så man kunde nästan tro att det var jag som hade druckit upp alla vin boxarna;-)
Jag har även ont i magen. Lite växtvärk blandat med magont över magsäcken. Men det är sånt man får stå ut med när man är gravid....
Helt otroligt vad fin Alfred är i ansiktet. Det är nu inte många spår av skadan kvar fast det bara gått 6 dagar!
Vi spanar efter namn till det lilla pyret. Hittar inga tjej namn. För jag är nästan 100% säker att det är en lite kille som gömmer sig i magen. Det är inte så lätt det här med namn. De namn som jag ger som förslag till Jonas tycker han inte om och så vise värsa..... Så snälla ni: Kan ni inte hjälpa oss med lite namnförslag. Eftersom vi bara har långa namn på våra barn så bör det nog vara det på detta lilla pyre med;-)

2 kommentarer:

  1. Hmm...himla svårt med namn..ska tänka på det!! Men jag tror att ni får en liten tjej den här gången :-) Så spännande!!
    Skönt att se och höra att Alfred bara blir bättre å bättre!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Edvin, Ivar, Elvira, Vera....

    Det är roligt att "smaka" på namn, tycker jag :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!