torsdag 10 januari 2013

Växtvärk och kliande öron...

När äntligen Douglas växtvärk börjar försvinna (Han har haft hemsk värk nästan varje natt sedan han var ett år) Så har det nu gått över på Alfred... Han vaknar flera gånger per natt och gallskriker och benen är stenhårda...
Han far runt som en propeller i sängen och ligger på mej... Inte konstigt att man är konstant trött kanske?;-)
Alvedon och massage går det åt mycket hemma hos oss just nu!
Själv har jag 2 kliande öron... Håller just för tillfället på att skära bort dem... Hade jag haft en stålborset så skulle jag kört in dem i vardera öra och kört runt... Håller på att bli tokig... Och det är ju inte de snyggaste att gå omkring här på jobbet och pilla i öronen, ganska så ofräscht;-)
Får liksom smita undan och klia som en galning... Vad är nu detta? Svamp eller? Förkylning på G? Eller bara rent av en konstig kli sjukdom som bara kan drabba mej...?;-)
Annars så är det bra tack!*fniss* Torsdag idag och snart helg, kan ju inte bli bättre ju! Lööövlie!

8 kommentarer:

  1. Använder du mjällshampoo, typ H&S? I så fall kan det vara det, vet flera som drabbats av klåda i öronen av det :-)

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med växtvärk. Det brottades jag med som liten, verkar iaf som mina barn är förskonade från det.
    Kli i ögonen? Hm, är väl för tidigt vår pollen va??

    SvaraRadera
  3. Stoppa fetvadd i öronen när du tvättar håret för att undvika schampo o fukt som lätt kan ge eksem o klåda i öronen, kan rekommendera Otinova öronspray,receptfritt,på apoteket

    SvaraRadera
  4. skulle nog säga att du har eksem i öronen, jag har kroniska eksem i öronen om kommer och går. Skaffa örondroppar mot det snart, mina blev inflammerade sist jag hade och det gjorde så fruktansvärt ont i flera veckor :)

    SvaraRadera
  5. Mitt öronkli försvinner när jag tar mina allergi tabletter.

    SvaraRadera
  6. Drygt med växtvärk...:(
    När jag ätit något jag inte tål så kliar det i mina öron. Så ätit något speciellt kanske?
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Ja fy för växtvärk , minns själv när man var liten och hade det. Och kliande i öronen har jag också haft nu under en veckas tid och när det kliar som värst rotar jag runt med en topzi som jag vet att man definitivt inte ska , men jag kan ta mig tusan inte låta bli. Har inte en aning om vad det är men hoppas på att det ska gå över av sig själv *rodnar*

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!