söndag 13 januari 2013

Halv åtta hos oss!

Gårdagen blev inte alls som jag hade tänkt mej... Jag var sur som en citron mer eller mindre hela dagen lång och allt jag hade tänkt göra, blev det inget gjort av... Jag gick här hemma och såsade och kände mej bara arg... Jag vill göra så mycket på helgen, samtidigt som jag bara vill vara för att veckorna är så himla häcktiska... Dubbelt liksom...
Vid 17 tiden tog jag tag i livet och hoppade upp på CTn mot min vilja och var så omotiverad. Men jag trampade en timme i jääääkligt mycket motstånd och efter den timman började mitt dåliga humör försvinna mer och mer, så ja gissa om jag ångrade mej att jag inte tränade på morgonen? Ja för då hade mina nära och kära sluppit mitt faslig hemska humör....
Iallafall så lättade mitt humör upp framåt kvällskvisten och vi körde på temat halv åtta hos oss!
 Upplägget för kvällen var: Jag gjorde förrätten, Jonas huvudrätten och Douglas och Alfred efterrätten! Och ja, så här sitter ofta våra barn när vi lagar maten, på bordet! Nej vi är inte så normala, men jag har heller aldrig påstått det;-)
 Jag körde på ett säkert kort, nämligen toast skagen med handskalde räkor med ett strössel av rödlök;-)
Trodde att vi skulle få sitta i lugn och ro och äta vår goda mat... Men tänk så fel jag hade... Utspilda glas, utspild mat och lite bråk på det....
Varmrätten beståd av: Pressad potatis med fylld fläskfile med mozzarella och salami med en sås av grädde och chilisås! MUMS!!!
 Som sagt... Inte en lugn stund. Är det inte de ena så är det de andra... Ojsan då, Alfred "råkade" bara bita i glaset och "råkade" bita bort en bit från det... Jo då det gick bra med hans lilla mun...;-)
Så var det dax för efterrätten! Den skötte Alfred och Douglas och återigen, JA dom klättrar som små apungar här hemma;-)
Marängswiss blev avslutning på en myyycket god middag! Den la sig skönt runt midjan vill jag lova;-)
Poängen för hela middagen blev så klart 10 poäng trots trasiga glas, utspild dricka och att gästerna satt på bordet;-)
Sen dog vi lite av matkoma i sängen och en efter en droppade av! Jag somnade redan klockan 23 och har sovit 10 timmar inatt!
Så idag är jag på mycket bättre humör och idag har jag lovat mej själv att inte vara så in i baljan sur, de tar så mycket på krafterna...

6 kommentarer:

  1. Härligt avslut på dagen. :-)

    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  2. Lördagsmys på hög nivå.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. haha jag gillar att det är lite kaos hos andra också och inte bara hos oss ;)

    SvaraRadera
  4. Mysigt, intensivt.
    Så var det här hemma med när mina var små.
    Det är inte lika mycket klättra nu, men mysigt och intensivt. :)

    SvaraRadera
  5. men herregud va mycke gott !!
    Nog för att jag njöt av min skål lördagsgodis igår, men kebabsalladen från pizzerian hade jag gära bytt ut mot er lördagsmiddag med tillhörande efterrätt...
    Bara 5 dagar kvar till lördag ;)
    kram

    SvaraRadera
  6. Mmmm vad gott! Och roligt art alla är med och lagar mat!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!