måndag 21 januari 2013

Äntligen klar, ja nästan iallafall....

Ni som hängt här på min blogg ett tag vet att jag började renovera våran trappa februari förra (!!!) året...
Det har gått sakta men framåt om man säger så... Vi, jag och Jonas är suveränt grymma på att dra igång med projekt här hemma. Och vi är lika suveräna att likaså låta projekten bli vilande ett tag...
Ibland kommer annat roligt i vägen istället för att sitta och pilla på en trappa liksom, som typ att tapetsera om på kidsens rum (som fortfarande inte är färdiga, en liten tapetssnutt fattas på Alfreds rum...*djup suck*)
Jo men nu så vill jag visa på ett ungefär hur det såg ut innan. Hade tagit massor av bra före kort på den fula furutrappan. Men så försvann ju alla mina älskade bilder när datorn kraschade *stor snyft*
FÖRE: Så här såg det ut när vi flyttade in i huset 2008. Då var det furu furu och åter furu. Hela jäkla övervåningen såg ut som en enda stor bastu.. Jonas målade nästan ihjäl sig 2010 och jag är evigt tacksam att han inte lessnade och lämnade en snutt furu. Jo för vi är ju såna som drar igång med projekt, men inte utfärdar dem som sagt;-)
 Som sagt, furu furu och åter äcklig furu med en toutch av lite bruna lister....
Nästan allt har målats om på vår övervåning, allt utom räcket vid trappan och den fula filtmattan satt kvar på trappstegen sedan - 78....
Jag slet som ett djur för att få ut mattan... Jag slipade och slipade och det var damm överallt i hela huset innan jag var färdig...
EFTER: TADA, FÄRDIGT!!! Äntligen är ALLT vitt och fint! Ja allt utom en endaste liten ribbjävel som fattas... (Ser ni där till vänster...) Den står fortfarande ute i garaget och har ännu inte blivit målad... Hur svårt kan det vara att bli helt färdig? Jo jäkligt svårt verkar det som;-)
Utan räcke i nästan ett år, känner jag mej nu mera lugn och trygg när kidsen är själva på övervåningen! Nej INGEN ramlade ner därifrån, ett under!! *fniss*
Nu vill jag göra om hela övervåningen... Göra den fin, göra den praktisk (ja för nu är den allt annat en praktisk. Bara STTTTOOOOR och med överblivet utrymmen som inte används...)
Jag har redan målat om trappan 2 (!!!) gånger sedan i februari förra året... TVÅ jäkla gånger. Men det är väl så de är när man har kids?!;-) Ja för man går tydligen inte bara i trappan, nä man måste ju leka med sina bilar där oxå...;-) Eller så kan man slänga ner saker där oxå så att det blir stora jack, som typ 5 kg hantlar... Nej jag säger no more...

9 kommentarer:

  1. Guuu va fint! Jag vill också ha ett hus att piffa och dona med :)
    Men visst slits det med två små kids. Kanske skulle jag egentligen bara vara glad över att bo i lägenhet under småbarnsåren så jag slipper stå för renoveringskostnader ;) Haha!

    Kramar

    SvaraRadera

  2. lägg litte sand på trappstegen innan du målar då har hört från andra att man inte ramlar så lätt kram pernilla

    SvaraRadera
  3. Haha det är så härligt att läsa din blogg:)
    Det blev ju skit snyggt! Vi hade också en jäkla massa furu tak i vårt hus när vi köpte det!
    Men nu har vi också vitt och fräscht:)

    SvaraRadera
  4. så fint, tänk vad färg kan göra!!

    SvaraRadera
  5. Visst är det jobbigt ( och ibland även tråkigt ) när man väl håller på,
    men OJ va snyggt det blev !!
    Väl värt spenderad tid, svett och "tårar" :)
    Ha en skön dag i kylan vännen !!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt det blev! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  7. Härligt när man känner att man gjort färdigt något! Jag vet precis vad du pratar om, vi startar också en massa projekt som aldrig blir färdiga... Saknar både foder och lister lite varstans hemma å jag hatar det...:(
    Men man har ju liksom annat att pyssla med så vi får skylla oss själva... :-)
    Kram kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!