torsdag 10 januari 2013

Dagens...

  • GÖR: Njuter av ett nystädat hem!
  • HAR: Trampat på CTn en timme så svetten lackade!
  • TYCKER: Att det är upp över öronen för enkelt att få operationer till att minska sin kroppshydda... Det sitter inte bara i kroppen, utan nästan allt sitter i hjärnan... Kanske borde man gå till en dietist först och främst och sen kämpa sig blå, istället för att lägga sig på operationsbordet och låta sig förminska matsäcken...
  • GJORT: Gett bra och positiv feedback till någon som verkligen behövde det idag!
  • BEHÖVER: Lite egentid!
  • ÄR: Ett PMS monster utan dess like...
  • SKA: Lägga mej på spikmattan!
  • VILL: Stoppa handen i en godispåse...
  • MEN: Skulle aldrig tillåta mej att göra det idag, men kanske kommer det att slinka ner en liten god chokladbit till helgen!
  • ÄLSKAR: Mina 4 pojkar!
  • SNART: Helg!
  • FUNDERAR: På mycket och skulle jag berätta om sakerna som cirkulerar runt i min hjärna, så skulle ni bli mörkrädda;-)
  • GILLAR: Mitt jobb och mina härliga arbetskompisar!
  • KÄNNER: Att detta kommer bli en bra vår!
  • BEROENDE AV: Bubbelvatten!
  • KOMMER: Snart att slita av mej mina kliande öron....
Och så här "snygg" är jag när jag gör plankan... Ser lite ut som om jag sitter och bajsar;-) Men nej jag kämpar så svetten lackar bara!!
En timme på CTn resulterade i en kommentar från Jonas: - Åh fy fan och så skakade han på huvudet... ;-)

10 kommentarer:

  1. Bra där!!
    Du , det finns en del bra grejer i hälsokosten mot PMS, du kanske skulle prova? Det är hemskt att inte känna igen sig själv i typ en vecka varje månad.. :(
    Kram sötis!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din dagens;)
    Jag vill också slita mig blå så svetten lackar! Heldre det än att lägga mig på ett operations bord och minska magsäcken!!! Nu behöver jag inte det:) Ville bara poängtera att jag håller med! Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Fasen! jag har en ct... borde kanske börja använda den. En hel timme! Grymmebra!!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig... det är alldeles för lätt att få en operationstid.. har en bekant som ska operera sig och det är för att hon inte orkar "banta" mer..Hon vill kunna äta en kanelbulle när hon är sugen...
    Jag säger HELA tiden att det sitter i hjärnan....

    SvaraRadera
  5. Wihoo, du är grym!! Är säker på att du kommer lyckas med dina mål du satt upp och är ju redan en bra bit på vägen =) Jag hejjar på dig.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig om operation, jag tror också att det sitter i hjärnan. Jag har haft samma PMS som du, men efter mycket vånda så har jag börjat att äta antidepressiva tabletter 2 veckor i månaden, och nu äntligen mår jag toppen. Min sambo säger att han har fått en helt ny sambo. Jag har mått dåligt i så många år så till slut var det ohållbart. Fick hjälp av en helt underbar gynekolog. Måste fråga om din ct vilket märke har du och vad kostade den? // Ingela

    SvaraRadera
  7. Hej där.
    Vill börja med att säga att ja jag håller med dig att det är alldeles för lätt idag att få operationen men för snart 4 år sedan så genomgick jag denna operation vilket förändrade mitt liv totalt. Det sitter helt klart i skallen och jag hade 1,5 år på mig att förbereda mig psykiskt så att säga och det behövdes verkligen. De människor som jag inte förstår mig på är de som begär att få det så snabbt som möjligt, åberopar vårdgarantin mm mm.
    Men även om det sitter i huvudet så är det inte bara att förändra sitt tänk heller. Har i många många år hållt på med bantning. VV, Herbalife, dietist (gick upp 5 kg istället), allevo, nutrilett, tallriksmodellen och ja jag gick ner men gick upp allt eftersom igen och lite till.
    Det enda som jag inte har provat är tabletter pga ett missbruk som finns i familjen.

    Valet jag gjorde 2008 är ett av de bästa jag har gjort. Jag hade inga komplikationer just då i livet men vem vet var jag hade varit idag om jag hade fortsatt som jag gjorde. Har idag gått ner 61 kg och minskat 109 cm över kroppen såsom midja, lår och byst. Ja jag är så jäkla nöjd.

    SvaraRadera
  8. hihi
    glömde ju fortsättningen..*ler* Bara för att man får operationen så innebär inte det att man bara kan ge upp allt vad tänket heter. Nä det är ett riktigt jobb efteråt, operationen är ju bara ett spark i arslet så att säga. Men man måste fortsätta att "jobba" efteråt.
    Sprang för första gången i mitt liv Tjejmilen förra året, anmälde mig dagen efter tills i år. Vårruset är en annan grej samt ett stadslopp här i stan. Mitt stora mål i livet just nu är att genomföra en Tjejklassiker någon gång i den närmsta framtiden.

    ta hand om dig.
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!