söndag 20 januari 2013

Det blev inte som vi hade tänkt oss....

... Det blev så mycket bättre!!!
I helgen hade vi inget inplanerat. 2 oskrivna blad ja förutom att vi visste att jag skulle på gympa conventet hela dagen igår då;-)
I fredags kväll var ja slut och trött och det här med god fredagsmat var inte de lättaste att hitta på. Skrev på fejjan om förslag på mat och fick in masssssor av goda förslag. Jag åkte ner till affären och gick omkring där och var så där hopplöst fantastilös.. Plockade i min vagn de jag typ var sugen på och kom hem framåt 18 tiden...
Vid den tiden ringde våra vänner Jouline och Henke och frågade om vi skulle sammanstråla och äta kvällsmat ihop! Så när Jonas kom hem framåt 18:30 tiden tog vi med oss lite kött och gottigt tillbehör och blev bjudna på världens godaste mat!
Förätten var så galet gott att jag nog måste göra det ikväll igen;-) Mozzarella inlindad i parmesanskinka och så in i ugnen tills osten smälte lite och smörkokta sockerärtor med flingsalt! Så gott så man nästan dog en gnutta och kom till himlen!!!
Sedan fick vi gratinerad blommkålsmos och en stor RÖD (nästan blodig)  köttbit till! Jo ni hörde rätt, JAG åt detta kött och tyckte det var gott! Ingen ko som nåmade mot mej... För er som inte vet är jag lite känslig för kött, speciellt rött kött... Har typ varit halvegetarian i hela mitt liv och när jag äter sånt här kött så kan jag liksom få för mej att köttet nöffar, råmar eller kuckelikuar mot mej där på tallriken;-)
Sedan fick vi hallommousse! MUMS!!!
Igår kväll var planerna inga från början! Men så blev vi bjudna till goda vännerna Martina och Berg på bastu och mat!
Gissa om min kropp jublade efter en hel dag med träning!? En cider serverades och in med underbart skön inpackning i håret och så var det bara att njuta! Eller vänta nu, vi backar lite... Vi hade nämligen med oss  små pojkar som oxå så klart skulle basta... In och ut, in och ut, in och ut ur bastun... När värmen höll på att stiga lite så att man kunde slappna av lite, så jo tro fasen att det var någon liten människa som fick lov att gå ut genom dörren och "glömde" stänga den;-) Men det var sååå skönt så länge det varade och jag njöt dom sekunderna jag fick sitta ner på min röv och njuta av ciderna och inpackningen! *fniss*
Mat blev vi serverade efter bastun! Såååå gott! Underbart god gryta med pasta och jag åt som en häst! Att träna en hel dag gör att man blir hungrig som en gris och det fanns liksom ingen botten i mej;-) Tog 2
gånger såna jätteportioner och så även efterätt på det;-)
 Jag har ju aldrig sagt att mina barn är normala.... Speciellt inte Alfred... *harkel* Han kom på ett nytt "partytrick" som så klart alla andra hängde på... Stoppa in salta pinnar in i öronen och sen äta upp dem, med slutorden: -Mums det var mycket gult och gott på dem...! *asg*
Slagna hjätar somnade och när vi skulle åka hem inatt stod termometern på -15... Guuud va jag längtar efter sommar och värme och slippa sätta på alla dessa kläder när man är borta...
Kommer själv ihåg när jag var liten och somnade när vi var hos vänner och när alla dessa kläder skulle sättas på och man sattes i en kall vagn, hua...
Gissa om jag har träningsvärk idag? Åh ja, så jag knappt kan ta mej runt. Den mesta "smärtan" sitter i ryggen och rumpan! Gött för då vet man ju att man har gjort övningarna ordentligt!
Denna helgen blev inte som vi hade tänkt oss, den blev så mycket bättre med sällskap av vänner och god mat och dryck! TACK!!!!

4 kommentarer:

  1. Nu ska jag ge dig ett värdefullt tips när det gäller flingsalt. Det är jätte gott, men man riskerar att få jodbrist (googla). Vilket jag fick förut, och det är inte att leka med! Bra blogg förresten :)

    SvaraRadera
  2. låter som en toppenhelg!! :D

    SvaraRadera
  3. Låter som en kanonkväll!!
    Men "så mycket gult och gott på"....????? GAAHHH! Allvarligt, ta ett snack med pojken?!! Hahahaha! ;-)

    SvaraRadera
  4. Härligt med såna överaskningar!! Här fick vi laga mat själva hela helgen men det blev rätt OK ändå....
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!