söndag 6 januari 2013

Tillbaka till ruta ett....

Har varit ute på årets första löpartur och jag bara säger: FY FAN, fy fan, fy fan, fy faaaan va jobbigt det var...
Jag har inte sprungit sedan i oktober månad, så konditionen var ett minne blått om man säger så... Flåsade som en stor gris när jag sprang.
Jag sprang så långt jag orkade och det blev ynka 4 km... 4 km på tiden 24 minuter, så det gick inte så fort och nej inte så långt heller och det känns som om jag är åter på ruta ett... I augusti/september sprang jag en mil utan problem och var knappt trött efteråt. Idag efter 4 km var jag så trött och varje muskel i kroppen värkte och spände! Men fy fasen va härligt jag mår nu! Att springa ger så grymt mycket positiv feeling och jag rensar verkligen bland tankar när jag springer och jag blir på så mycket bättre humör! Det är nu jag märker hur mycket jag har saknat löpningen... Men tyvär har latmasken bosatt sig i kroppen hela hösten och han har förbjudit mej att springa och dum som jag är så har jag lyssnat på den jäveln...
Nu ska jag försöka få till minst 3 turer i veckan och innan april månad är slut ska jag återigen ha sprungit milen! *pepp*pepp*pepp*
Det enda som håller mitt fett borta från min mage är att springa! Inget annat hjälper mej. Men att springa is da shit och de förbränner verkligen skitbra med att springa!
Nu ska jag ta mej från ruta ett och sen ska jag banne mej aldrig mer hamna här. För det är jäkligt jobbigt att hamna här och att kämpa sig uppåt, lite som en nära döden upplevelse...

13 kommentarer:

  1. Heja, hejaaaaaa!!! Shit, vilken rolig bild på dig! Du är GRYM, Karro! Nu är du på G igen, jag ser det i blicken!!!
    Kram bästa!!

    SvaraRadera
  2. MEN ÄNDÅ...SÅ HIMLA BRA! Heja heja heja dig! Ska du springa Tjejmilen med mig?

    SvaraRadera
  3. Heja vad bra du är!! 24 min är väl inte såå illa?? Bättre än mig iaf då jag sprang 3,8 på 31 min. ;)

    SvaraRadera
  4. Härligt... Imorgon blir det jag som tar en morgonpromenad efter att ha lämnat av barnen på skolan...

    SvaraRadera
  5. kanske skulle joina Fia Fit (och dig??) på Tjejmilen.
    Har ju som mål att springa vår stads kvartsmara den 15/6. *gulp*

    SvaraRadera
  6. Om det är till någon tröst så kommer konditionen att komma tillbaka fortare än du kanske tror om du håller i. You can do it!
    Förresten, ska ni springa tjejmilen? Det funderar jag också på att göra. Kanske springa tillsammans? :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Lugn och fin Karro!! :-)
    Du vet att du inte behöver springa maxtempo va?
    Om du nu sprang 6,0 min/km (enligt tiden) så testa 6,30 eller t.o.m. 7 min/km så det nästan känns löjligt långsamt, så orkar du längre och får en bättre upplevelse. Det är då du längtar tillbaka till löpningen!

    Det bästa, när du kommit igång sen, är att variera med långsamma och snabba pass. Kroppen behöver vänja sig, fina du! ♥

    Kram M

    SvaraRadera
  8. Duktiga du! Skönt att komma igång igen!

    Och så vill jag skicka en kraaam och säga GOD FORTSÄTTNING!

    Kärlek till dej!
    Kicki

    SvaraRadera
  9. Duktiga du :) jag ska oxå ta mig ut.... snart alltså! Men springer ju långt ifrån så fort som du. Så jag behöver dessutom styrketräna en del så jag kan springa snabbare.
    kram j.

    SvaraRadera
  10. HÄÄÄÄRLE!!! KÄMPA PÅ, så är du där igen snart!!
    Kramar till dig!!!!

    SvaraRadera
  11. Kanon bra kämpat !! Och det var väl inte dåligt !!?? Själv orka jag inte ens springa 1 km idag utan jag trodde jag skulle dö ! Men jag har också varit drabbad av latmasken hela hösten :(
    Men jag ska också kämpa på och du är en inspirations källa för mig ska du veta ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!