torsdag 24 januari 2013

Det här med att städa....

Vi, eller kanske ska jag säga jag är en jävel på att hålla själva "ytan" rent och snyggt! Jag gillar att ha ordning och reda runt mej, iallafall där det syns...
Har slagit ner rumpen efter en veckostädning. Numera är det inte alls mycket att städa när vi knappt aldrig är hemma...
Förr stämde; Att städa medans barnen är små är som att skotta medans de fortfarande snöar.... Men nej inte numera, barnen hinner knappt komma in förrens de har däckar framför TVn och somnar och hinner inte med att stöka ner...
Men som sagt, så här rent och fint har vi hemma nu med nya fräscha blommor överallt och undanplockat!
Men går vi liksom in mer på "djupet" så hittar vi det här... Lådor som är fyllda med grejer och som ligger huller om buller, gammal skit och gammal skräp som borde slängas...
Öppnar man ett skåp så får man liksom hålla imot med en hand och öppna försiktigt med den andra och hålla imot så att inte skåpets innehåll ramlar över oss...
Tar vi en titt i mitt sängskåp så hittar man en massa trevligheter... Egentligen så skulle jag nog inte behöva något skåp bredvid min sängen, nej för där samlas bara en massa skit. Så som en gammal nöt, låtsas pengar, pappas gamla läsglasögon, kvitton, snorpapper, avklippta lappar från nyinvesterade kläder och ja en och annan nagelfil fanns det oxå visst där...;-)
Tar vi en vidare blick in på toaletten igen så finner man massor av urin... *suckar djupt* Jag städar själva toastolen flera gånger per vecka, men ändå är där massor av urin...
Jag pekar inte ut någon speciell här i familjen, inte någon. Men jag kan bara säga som så, jag står inte upp när jag kissar så det är iallafall inte jag som kissar ner hela ringen... *urk* Men har man 4 killar i familjen så får man väl vänja sig... Eller så kanske jag borde lära dom att sitta på toan när dom kissar, eller att dom åt minstonde lära som att pricka rätt när de kissar...;-)
I skrivande stund när jag ligger med datorn i knäet och dricker skumpa och äter praliner bubbelvatten och äter läkerol så gör min älskade sambo detta! Han knäskurar golvet!!
Nej nej detta händer inte varje vecka, men han kan ju om han vill och rent blir det!;-)
Och ja detta lär nog stå mej dyrt som lägger ut en sån här bild på honom... Men det är smällar man får ta när man lever med mej. Tog kortet i smyg;-)
Kanske skulle jag ta en liten del av min helg och rensa bland alla lådor och skåp och sen anmäla mej i någon slags utbildning om hur man lär sig att kasta gammal skit och att hålla rent även där och inte bara på "ytan!;-)
Och samtidigt anmäla grabbarna hur man prickar rätt i toastolen när man kissar ståendets! *fniss*

7 kommentarer:

  1. Underbart att se att det är fler som samlar på diverse saker i sängbordet!
    Kram karolin

    SvaraRadera
  2. ohh herregud då ska du se mitt sängbord haha

    De som står kan skura toan då kanske en eller annan sätter sig ner :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. På makens sida så sitter alla killar o kissar o dom förespråkar det.... så starkt att dom har värvat in både kleti o pleti i ideerna...
    Sen rekomenderar jag starkt "förvaringsdrottningen.blogspot.com" tips och inspiration för sånna där lådor...och MASSA annat. ÄSLKAR!

    Osså saknar jag dig! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Å jag som trodde att nöten låg där för stylingen ;-)
    Jag kanske har tur som bara har en av manligt kön här hemma, som dessutom sitter ner och kissar.. det började han med när barna var små efter att en av döttrarna kom in på toan när han stog upp och kissade och dessutom försökte hon fånga strålen med ena handen :-( Efter den dagen sitter han snällt ner!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nuuu blev jag ju städsugen (trots tröttheten hehe) Här hemma sitter killarna på toaletten, tack och lov :-P
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Hahaa ett sjukt roligt inlägg :-)

    SvaraRadera
  7. Här gäller överenskommelsen att ja städar toan så länge alla sitter och kissar! Sen är det faktiskt så att de med snopp tömmer blåsan bättre om de kissar sittandes! Stå och kissa kan de göra utomhus :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!