måndag 28 januari 2013

Min första kyss....

Jag minns min första riktiga kyss, ni vet med tungan och allt... Liksom när de pirrade så där skönt i kroppen...
Jag tror att jag var 12 eller 13 år (!!) Men herregud, jag var ju rena barnet ju... 12 år!!! 4 år till Douglas är 12, ska han kyssas då min lilla bebis?;-) *kliar mej i håret och blir en gnutta fundersam*
Jag var tillsammans med en kille som hette Lars som var lika gammal som mej... Alltså jag vet egentligen inte varför vi blev tillsammans, för i ärlighetens namn så var jag inte direkt kär i honom.. Och ful var han oxå, en skogsmulle med dubbelhaka och fula kläder som inte alls var i min smak... (Förlåt mej nu alla moralkärringar där ute att jag dömer folk efter klädsmak och utseende, men han var verkligen inte min smak;-))
Men jag tror nog att jag liksom var en gnutta desperat, ja desperat efter den där första kyssen och det där "riktiga" vara -tillsmmans -med -någon -grejen och hålla i handen...
Jag minns att den första kyssen "blev" till på ungdomsgården i Malung där jag hängde en del... Jag tror mej oxå minnas att det var som att kyssa en elvisp. Hans tunga (och ja säkerligen min med) gick värre än en elvis i min käft....
Jag vet egentligen inte om det var någon hitt, men jag minns att vi kysstes några gånger och efter några veckor så blev jag eller så var det han? Trött på varandra och gjorde slut...
Förmodligen hade jag en kille dagen efter som jag säkert redan hade spanat in. Ja för sån var jag. Jag bytte killar som andra bytte trosor...
(Och när jag läser mina gamla dagböcker så är det nya killar som jag var sååå förälskad i varje vecka;-))
Genom åren har det som sagt blivit många kyssar. Många har varit helt fantastiskt bra och som man liksom nästan slukade där man stog eller låg *harkel*;-) Andra var kanske inte alls någon hitt... Jag minns när jag var runt 14 år och var störtkär i världens sötaste kille. Jag fick honom, pang bom och när vi sedan skulle kyssas, kysstes han som sju svåra år och jag drog mej undan och slingrade mej ur honom samma kväll och skyllde på något helt annat. Stackars pojk...;-) *fniss* Men han kysstes värre än en centrifugerande tvättmaskin. Hårt och fort...
Jag försökte leta upp några gamla kort från den tiden när jag var runt 12-13 år, när jag såg ut så och när jag hängde med olika grabbar. Men nej, jag var inte lika flitig med kameran då som jag visst är idag;-)
Men så här såg jag iallafall ut på 6:ans skolfoto, 12 år gammal.... En skönhet, eller vad säger ni?? Varför i hela världen hade jag en tofs mitt på huvudet och varför i all världen hade jag den där spretiga luggen full med hårspray??;-)
Och ja ja jag vet att jag klagade på min första kille och hur han såg ut. Jag var väl kanske ingen läckerbit själv heller;-)
Och när jag ändå visar gamla skolkort... Så här såg jag ut i 4:e klass... Yeee vilken läckerbit... Idag ser dom som går i 4:an vääääldigt mycket bättre ut måste jag säga, eller?!;-)
7:ans skolkort... Alltså jag måste ha älskat hårspray!!;-) Undra hur många flaskor spay jag egentligen har gjort av med under dom här åren? *asg*
Och ja så var det ännu lite mer hårspray... Sneluggen satt som spik och inte ens en Tsunami skulle kunnat förstört min snelugg...;-) Kortet är från 8:ende klass!
Kanske skulle jag lägga mej till med en snelugg igen!? *he*he*

8 kommentarer:

  1. Får väl hoppas att inte Lars läser din blogg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag absolut INTE att han gör... Så var bara lugn!!!;)

      Radera
  2. Du är ju jättesöt! Säkert en poppis tjej i skolan. Modet känner jag igen, med en rullad snusnäsduk i håret... Jag fick aldrig riktigt till det...
    Och första kyssen... Nyss fyllda 13... Åh, jag nästan dog av lycka!
    Kram sötis!

    SvaraRadera
  3. Herre Gud vi är rätt så lika genom skolfotoåren... minns puffluggen liksom snebenan...

    Första kyssen... var med Mr T och vi gick i nian...

    Kramen...

    SvaraRadera
  4. Haha! Vilka krav på hade på dina stackars 12-åriga, jämnåriga killar. *Fniss* ;-)
    Vem tusan vad bra på att kyssas i den åldern! ;-)))

    Och luggen var ju jättepoppis. Däremot kan jag inte svara på varför du har en liten minitofs mitt på huvudet? Hihi!

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Det där med spray & snelugg kommer jag i håg. Jag hade det med, det liksom populärt runt 91 - 93. Sen kom jag upp på högstadiet, där rättade man sig efter hur åttorna & niorna var. För de var ju tuffa... ha ha.

    SvaraRadera
  6. Men hallååå.. du var ju en skönhet redan då! Och modet kan man inte rå på ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hi hi vilket roligt inlägg. :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!