torsdag 17 januari 2013

Dagens....


HAR: Precis kommit hem efter några timmar på jobbet!
ÄR: Fruktansvärt fummlig och det känns som om jag skulle ha gröt fulla hjärnan istället för (förhoppningsvis) andra bra saker;-)
ÄTIT: Bland det äckligaste jag någonsin lagat... Jag vet inte vad som gick fel, för hur fel kan ingredienserna pasta, chili, vitlök, paprika och ruccola bli så fel? STARKT var bara förnamnet och det sprutade nästan eld ur våra öron och munnar... Gött att jag måste äta skiten imorgon oxå... *tycker lite synd om mej själv* Dessutom kurrar magen febrilt just nu, nä men jag tar väl ett glas vatten då för att döva hungerkänslorna...:-/
VILL: Kunna springa en mil utan att tappa andan och nästan stupar ner i marken som jag numer gör när jag springer 4-5 km... *suuuck*
UNDRAR: Hur folk är funtade som ställer upp i Lyxfällan? Jösses säger jag bara...
SNART: Är det helg och den kommer att gå i träningens tecken. Ja iallafall på lördagen när jag ska på gympakonvent från morgon till sen eftermiddag! Då kommer min arma kropp få känna på hur det är att träna alla muskler i hela kroppen!;-)
BEHÖVER: Bli en bättre och pedagogiskare mamma...
MÅSTE: Få lite mer tid med Jonas. Tid är just nu en STOR bristvara i vår familj...
NU: Spikmattan! Japp spikmattan is da shit för att locka min käre ovän John Blund till min kropp! Ja för jag tycker att han ofta missar att komma till Bokgatan och strö sitt magiska pulver i våra ögon på kvällarna....
KÄNNS: Som om ögona blöder...
GLAD: För att den här veckan har gått så in i baljan smidigt, trots tidsbrist, stress och mens...;-)
BEHÖVER: Sova ikapp lite...
FUNDERAR: På om barnfattigdomen här i Sverige... Är det så "illa" som våra politiker vill att de ska låta, eller är det inte alls så? När är ett barn "fattigt" Är det när den inte får kläder, mat, glasögon eller ridlektioner?
PIRRAR: I lilla magen! Livet känns jäkligt bra just nu!;-)
Trött, tröttare, tröttaste med världens skönaste morgonrock på! Gud sicken bra morgonrock jag köpte till Jonas i julklapp, den sitter perfekt på min *host* nakna kropp;-) *he*he*

7 kommentarer:

  1. FINING - Grunna inte så mycket! Du är en levnadsglad prick som har världen för dina fötter!

    Stora Kramen

    SvaraRadera
  2. Fin vecka. Fin kvinna.= glad Karro!

    SvaraRadera
  3. Ett barn är fattigt då det inte kan gå på de aktiviteter de önskar, när de inte kan köpa en glass med en kompis ibland...
    När mina barn var yngre levde jag som ensamstående. Barnen bodde varannan vecka hos mig och varannan hos sin pappa. Vi betalade alltså inget underåll någon av oss. MEN pappan tyckte att han betalat allt under de år vi levt ihop, vilket inte var sant, men han vägrade betala något av det barnen behövde. Självklart skulle jag gått vidarfe med det, men jag vågade faktiskt inte bråka. Hur som helst så hade vi ca 2500 kr kvar varje månad att leva på, jag och mina barn. Det skulle räcka till mat, kläder, fritidsaktiviteter och nöjen. Ja, som du förstår så räckte inte pengarna till. Det var precis så att man kunde köpa bröd och mjölk det sista i månaden. Och då varken röker jag eller dricker alkohol, så pengarna gick inte till sånt, vilket många verkar tro då man har ont om pengar. Att inte kunna ge sitt barn en tia ens för att köpa en billig glass känns fruktansvärt! Så, ja, det är nog ganska illa för en hel del människor och tyvärr så är det ju barnen som blir lidande. Kram!

    SvaraRadera
  4. Fattigdom är ett sådant starkt ord! Är svenska barn fattiga jämfört med barn i vissa delar av Asien och Afrika? Nej, det är de inte. Är svenska barn fattiga om de har mat på bordet och kläder på kroppen och någonstans att bo? Nä, där tycker jag inte ordet fattig passar in. Håller inte med Anna om att man är fattig för att man inte kan köpa en glass med en kompis. Jag kan hålla med om att det skulle kännas hemskt att inte kunna ge barnen det, men de är inte fattiga! Många har det knapert, måste vända på kronorna. Men jag anser att så länge man har mat, kläder och tak över huvudet, så är inte fattig ordet att använda. Det är en svår fråga, men fattigdom är ett sådant starkt ord, så nja, jag vet inte. Tycker det är synd att barn ska känna sig utanför för att de inte har lika mycket prylar som sina kompisar. Tycker samhället har blivit åt h**vete för materialistiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen! Anna här...
      Fattigdom är ett starkt ord. Och det beror förstås på vad man jämför med. Jag jämför med vad som är "normalt" i vårt land. Inte med svältande i u-länderna för då hade vi inte kunnat kalla oss fattiga. Vi hade tak över huvudet, ja visst. En 2:a med två blivande tonåringar. Barnen kunde inte utöva någon sport för det fanns det inte pengar till.Sådant kan tyvärr leda till att barn/ungdommar hamnar med fel kamrater och gör mindre bra sakrer istället. Nu var jag förskonad från det, men som "mogen, erfaren mamma och människa" så har man ju lärt sig och sett ett och annat. Att inte veta om man hade mat för hela månaden,att inte veta om ens barn kunde bli mätta,då tycker jag att man i Sverige är fattig. Själv levde jag på nudlar de veckor barnen var hos sin pappa. Har man varit i den situationen så vet man hur hemskt det är och jag önskar ingen att behöva uppleva det. Men som sagt, det beror på vad man jämför med. Men jag kan tycka att i vårt land har klasskillnaden blivit större och större. Och visst är det helt åt skogen att allt materiellt ska vara så viktigt. Men när det finns människor som faktiskt inte har råd att gå till tandläkaren, då är det ju fel nånstans kan jag tycka. Men vi ser alla olika på saken och det är helt okej. Ville bara dela med mig av min erfarenhet och med mina tankar kring ämnet. Kram!

      Radera
  5. Hej,

    vi är ett eventbolag som anordnar olika bloggevent runt om i hela Sverige. Är du intresserad av att få inbjudningar till våra event? Anmäl då intresse på vår hemsida http://mgroup.se/bloggevent/

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!