söndag 27 januari 2013

Nästan rädd...

Igår hade Fabian nästan 40 graders feber hela dagen trots alvedon i sin lilla kropp... Vid 18:30 hade han 40,2 och var helt väck och jag blev nästan lite rädd att han skulle få feberkramper...
Jag varvar alvedon och ipren för att få ut det bästa av att mota bort den dumma febern, men det verkar vara en jäkel på att hänga kvar ändå...:-(
Imorse vaknade han klockan 4,30 och vimsade omkring och hade då redan 39,6. Ganska så hög morgontemp tycker jag...?
När vi var uppe och surrade vaknade oxå Alfred och behövde gå på toan. När han plötsligt säger, aj mitt huvud. Jag känner på hans lilla panna och han är oxå glödhet. Tempen visade då 39,8....
Det är bara feber dom har, inga förkylningar, konstigt...?
Usch va jag tycker synd om dem när de ligger så där utslagna, det gör sååå ont i mammahjärtat..
Nu är det bara att invänta att nummer 3, 4 och 5 oxå får denna skiten... *suck*
Tydligen är det mycket som cirkulerar runt nu i vår by. Magsjukan härjar oxå runt har jag hört. Att få den vore ju liksom som att få grädde på moset. *bläää*
Nä då jag ska inte måla fan på väggen som jag är expert på;-)
Jonas kände sig en liten gnutta hängig, men vi vet ju hur karlar är. De känner sig ju lite hängiga om de bara så hostar... *fniss* Nä usch jag vet nu var jag nog lite taskig, det är såååå synd om honom. Lika synd som det är för mej när jag har krämper lite var stans. Jag tycker oftast enormt synd om mej själv när jag är sjuk och tycker då så klart att alla andra ska göra det oxå, fast att de inte gör de;-)
Tips på hur man mer kan mota bort denna dumma feber tages tacksamt imot! Förmodligen går det inte, utan man får nog helt enkelt bara vänta ut skiten och hoppas att den snart ger sig bort! Eller?

7 kommentarer:

  1. Hej hoppas ni andra slipper det, vi har en kille med hög feber och hosta.
    Det bästa är och ta en alvedon och en ipren samtidigt så verkar det bättre.
    Vi andra i våran familj har oxå blivit förkylda och hängiga.
    Krya på er
    Hoppas ni får en toppen dag trots sjukdomar
    kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas han slipper skiten som vi har. Min 7-åring har feber för 6:e dagen och jag för 4:e. Väntar nu på att sjukrådgivningen ska ringa upp.

    Hoppas han kryar på sig!!

    SvaraRadera
  3. Stackars er! Sätt dom i badkaret eller duschen, börja med bra temperatur på vattnet och vrid ner sakta så de blir kallare så att kroppen kyls ner. Ge dom glass och mycke kall dricka. Mina barn har också precis haft 41 i feber och de hjälper en stund me duschen iaf.
    Krya på er! Linda

    SvaraRadera
  4. Antagligen influensan. Krya på er!/Marie

    SvaraRadera
  5. men huvva då, vilken elak feber :(

    SvaraRadera
  6. Stackars killar! Hoppas det får över snabbt!

    SvaraRadera
  7. Fy så hemskt när de små får så hög feber!! Men som nån skrev här ovanför, så har även jag fått rådet hos 1177 att ge Alvedon och Ipren samtidigt för att få ner tempen. Och det har fungerat fint på mina barn. Värt att testa nästa gång det stiger över 40 kanske?! Hoppas att bacillerna snart släpper taget!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!