onsdag 30 januari 2013

Just nu och igår...

Gårdagen gick på i ett rasande tempo och jag hann inte blogga... Om jag hade abstinens? Åh ja!;-)
Så här såg min dag ut igår, då kanske ni förstår att jag bokstavligt talat hade häcken full...
  • Klockan 4:45 ringde klockan...
  • 5:40 kom jag till jobbet och jobbade som en liten blå...
  • 16:15 åkte jag från jobbet...
  • 16:30 landade jag hemma och bytte om till träningskläder...
  • 16:45 anlände jag till barngympan...
  • 18:00 kom jag hem och fick i mej lite mat och bytte av Jonas som fick lov att göra ett ärende...
  • 19:15 åter tillbaka till jobbet och jobbade återigen som en liten blå...
  • 00:30 åkte jag från jobbet...
  • 01:00 landade jag i sängen...
Om jag är sliten idag? Mmm en liten gnutta, men jag fick iallafall gjort en del på jobbet och jag var jäkligt effektiv där på kvällskvisten;-)
Idag är jag som sagt sliten och med en hemsk huvudvärk... Jag vet inte om det beror på att dagen gick på som den gjorde igår, eller om det är någon skit som är på ingång i min kropp... Tror tyvärr att det är de sistnämnda...:-(
Idag är jag hemma och vabbar för dessa 3 sjuklingar...
När ska skiten gå över?? Febern är fortfarande in da house och det verkar som om den har jäkligt svårt att komma härifrån...
Statusen just nu:
Douglas morgontemp: 40,2 (!!) herrejösses, inte konstigt att han var uppe och yrade inatt och sa att han inte mådde bra. Stackars liten...
Alfreds morgontemp: 37,6,knappt någon feber. Men allmäntillståndet är fortfarande kasst.. Han är som en urvriden disktrasa och äter mindre än en myra. Bara sover sig igenom dagarna...
Fabians morgontemp: 38,6 även han är ynklig men ändå vid gott mod...
Jag tror att det är influensan vi har fått? Skit oxå...
Hostan, snoret och febern. Ge dej iväg så långt bort de bara går. Vi vill inte ha dej kvar här mer... Jag vill ha tillbaka mina livliga ungar som river huset och som slår i dörrarna när dom blir arga, dansar på borden och som bråkar så hårtussarna ryker.... Jag vill inte se dessa små söta varelser ligga så här sjuka mer. Punkt och slut!

3 kommentarer:

  1. Många verkar ha drabbats:( idag blev min minsta hemma med feber... Hoppas ni blir friska innan helgen i allafall!
    Vad jobbat du med föresten:)?

    SvaraRadera
  2. Krya på er hela allihopa, inte kul det där! 40,2... *ryser*

    SvaraRadera
  3. Krya på er och va rädd om dig!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!