lördag 26 januari 2013

En dag med mina bästa vänner!!!

För flera veckor bokade jag och mina 2 allra bästa vänner in en dejt! Vi bor nästan brevid varandra, men tiden tryter ständigt och vi hinner knappt ses känns det som...
Men idag hade vi skrivit in i kalendrarna att vi skulle ta tåget in till storstaden Jönköping för shopping, god lunch och dricka lite vin!
Inatt vaknade Fabian och hade hög feber och Jonas skulle iväg på träning med Douglas på morgonen. Pussla lite barnvakt och hoppas på att få komma iväg. Då ringer mina vänner att även deras familjer är sjuka...
Ve och fasa, skulle inte vår dejt bli av???
Jo då, familjerna fick klara sig utan oss och efter frukost fräste vi in till stan, bara jag, Hanna och Veronica!!!!
Shopping i 5 timmar resulterade i en mängd shoppingfynd! Vi köpte tex likadana jeans alla tre;-) Supersnygga tajta jeans på H&M, så nu är vi lika som trillingar jag och mina kära älskade vänner!!!
Att bara få sitta ner och äta i lugn och ro är ju guld värd utan att behöva springa och jaga massor av ungar eller torka upp utspild läsk...
Sitta ner och äta och fika, skvallra och prata i munnen på varandra, finns det något bättre!!?;-) Så underbart när man kan prata om precis allt med sina vänner, dela med sig och vända ut och in på alla världsproblem! *fniss*
Min "vardags" jacka har gått sönder och jag var ute efter en ny vinterjacka! Och en ny underbart snygg jacka sprang jag oxå på! Jag hade sån himla tur och hittade denna goding inne på Saint tropez för 70 % off, 420 pix och jackan blev min!!!
 Ni ser så lycklig jag är i min nya snygga jacka!;-)
Jag sprang även på denna gröna läckra tröja inne på MQ på 70% och för ynka 50 kronor blev den min!
Sen blev det lite andra små saker som nytt smink, dukar, småpill och kläder till barnen!
Denna dagen kommer jag att leva på länge och vi lovade att göra om detta snart igen!!
Och hör och häpnad, jag köpte inget svart till min garderob! En stor applåd för mej att jag lyckades köpa lite färg för en gångs skull!
Nu mår jag bra i min shoppingtarm igen och man kan ju på någotvis säga att jag "tjänade" på mina köp idag med tanke på att hälften av kläderna jag köpte var på 70% rea!;-) *fniss*
Jag köpte oxå ny färg så här ska färgas hår. Kan behövas med tanke på att det sticker ut gråa hårstrån lite var stans numera... *suuuuuuck* Jag vet inte om det är åldern eller om det är min kära familjs "fel";-)
Ska bli spännande att pröva något "nytt", mousse!
Och just nu är mitt hår hemskt... Jag måste nog skaffa mej en frilla nu... De bara hänger och slänger där och blir allmänt slitet  när jag ständigt har det i en svans...
Men jag är ju såååå feg. Varför egentligen, det är ju "bara" hår och de växer ju ut om jag inte skulle bli nöjd...

8 kommentarer:

  1. När ska de börja med dom " shopping" fria månaderna?? ;) Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha vet inte;) har ju 11 månader på mej;) Hör och häpnad, har faktiskt inte shoppat knappt något under detta år, bara lite skor till Jonas och barnen!!!;)
      Kram K
      Äppelblomman som har en knäpp telefon som inte vill logga in med mitt konto här...:/

      Radera
  2. åh jag vill också shoppa, härlig dag ni haft!!

    SvaraRadera
  3. Härligt!!'Jackan är ju skitfin!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ljuvligt att ha en sån dag med sina vänner!
    När det gäller frisyrval så säger jag KÖR! Det är skönt att göra en förändring, och som sagt det är bara hår :). Du kan ju klippa av en bra bit men fortfarande känna att du har långt hår :)
    Lycka till och tack för en härlig blogg :)
    Kram Elin.T

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag ni haft! Sånt gör fint för själen! ❤
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar dag, och snygga shoppingfynd också!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Mysigt! Kan man behöva nu i dessa sjukdomstider som tär på både energi, psyke o plånbok. Om några veckor har vi oxå barnvakt och ska in tillsammans med ett gäng kompisar, fika, gå på stan o äta gott för att fira att en av dem fyller jämnt snart. Ser fram emot det även om det nog inte blir så mycket shopping :)
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!