onsdag 9 januari 2013

Mål 2013!

Nyårslöften hit och nyårslöften dit! Lötfen är ju till för att hållas och seriöst, är det många som håller sitt nyårslöfte? Nej tänkte väl det;-)
Jag har haft massor av löften under åren som gått, det ena löfetet värre än det andra... Men nej jag har inte hållt dem, även fast det varit små löften..
Förra årets på nyårsafton stod jag och Jonas och viskade i varandras öron och hade som nyårslöfte att vi skulle gifta oss 2012.... Har vi gjort det? Nej just det;-) Nyårslöften bara bryter man. Dock tror jag istället på mål!
Mål och löften må vara lika samma, men det känns iallafall mycket bättre att ha ett mål och att man sen kan höja upp målen när man nått ett av målen, right!;-)
Så här ser iallafall mina mål ut för 2013: (Lite blandad kompot om man säger så;-))
  • Springa 1 mil innan april månad är slut!
  • Springa 2 mil innan 2013 är slut!
  • Stressa mindre...
  • Anmäla mej till ett lopp!
  • Bli mer ekonmisk och tänka igenom mina inköp bättre än vad jag just nu gör...
  • Shoppingförbud i 2 (!!) månader = Inte shoppa NÅGONTING till varken mej eller kidsen....
  • Ta med familjen utomlands!
  • 2 sockerfria månader i sträck,vilket då innebär att jag inte ska äta godis, fika eller glass....
  • Träna minst 4 gånger i veckan!
  • Sova minst 8 (!!!!) timmar per natt... 
  • Gå ner dom sista kilona och liksom fita till kroppen!
  • Göra om övervåningen!
  • Bli en bättre och snällare mamma.... 
  • Och sist men inte minst, GIFTA mej med min älskade Jonas!!!
Som sagt, mål och löften må vara samma lika liksom... Men nej, mål är mål, så de så!;-)
Dom största målen som kommer bli svåra att nå är inte att undvika sockret och att springa 2 mil... Nej för vilja det har fröken Johansson vill jag meddela. Vilja och jäkligt mycket jävlar annama bor i min kropp!;-)
Nä dom svåraste målen här kommer bli att försöka få till 8 timmars sömn per natt, shoppingförbud i 2 (!!) månader och att jag ska få bli fru Grunditz;-)
Hej från CTn, en av mina bästa kompisar inom träningsvärlden just nu! Älskar den och jag undrar hur många mil och timmar jag har stått och trampat på den sedan jag fick den av Jonas för 2 år sedan?!
Många mil har det blivit och jag kan verkligen rekomndera alla att köpa en sån och ställa den framför TVn! Ett perfekt sett att träna upp konditionen när vädret suger utanför och när sambon är ute på vift och man inte kommer hemifrån!;-)

8 kommentarer:

  1. Gillar dina mål Karro!
    Vad kul det ska bli att få se dig som brud :-)
    8 timmar sömn hade blivit svårt för mig också... jag kommer liksom aldrig i säng.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbara mal! 8 timmars somn skulle nog blivit tuffast for mig med... Lycklig om jag far 5...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tycker det låter som en suverän "mål-lista". Kör hårt tjejen:) Jag hakar nog på några av de där punkterna också;) Ha en fin dag! Kram till dig :)

    SvaraRadera
  4. Haha ja vilja och jävlaranamma har du minsann visat att du har! Det här kommer gå som på räls!!!:D
    Hejja Hejja dig karro!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Heja dig och dina mål!
    Jag har också satt upp en del mål, inte riktigt lika många som dig dock :)
    Men hela februari har jag shoppingförbud och innan den 1:e mars vill jag gå ner 5 kg... Får väl se hur det går!

    SvaraRadera
  6. Har också so,m mål att springa 1 mil, fast senast 15/6 för då ska jag springa vår stads kvartsmara.:)

    SvaraRadera
  7. Det var ingen dålig lista ;-) En bra mållista att kämpa mot.
    Lycka till. Kram

    SvaraRadera
  8. Kom ner och spring ngt lopp här och passa på att uppleva Skåne! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!