onsdag 2 januari 2013

Jag skäms....

Jag skäms egentligen otroligt mycket för att visa upp min kropp så här... Det var ju inte precis så här jag hade tänkt att de skulle bli när jag nådde mitt mål i april på 66 kg, jag skäms... Min mage som då hade börjat krympa, mina lovehandels som hade försvunnit och mina bröst som hade halverats. Är nu tillbaka... Magen är hemsk, H.E.M.S.K!!!
Jag vet inte varför jag är så upp och ner i vikten? Varför jag är så mycket allt eller inget? På eller av? Men alla är vi olika och jag är som jag är, tyvärr kanske...;-)
Det är bra att ta kort på sig själv, man blir taggad till tusen jag lovar! Jag valde dock att visa detta foto i svart/vitt, de såg en gnutta bättre ut och alla kärlekstigar (läs bristningar) och mitt stora rövhål (läs navel) ser inte fullt så hemska ut på ett svart/vitt kort som på ett färgkort!
Men nu har jag dammat av latmasken! Nu ska jag återigen fokusera på min älskade träning! Jag kan bli en gnutta irriterad på mej själv när jag går ner mej så här och skiter att träna och tänka på vad jag äter. Trots att jag älskar att träna... Jag mår ju såååå grymt bra när jag tränar! Men som sagt, nu har jag dammat av latmasken och ikväll var mitt första träningspass 2013! Japp för jag kallar det att träna att vara ute och gå! En mils PW med bästa Hanna och massor av prat! Nu mår jag gott i själen och hjärta vill jag lova!
Hade önskat att det var en mils löpning som jag hade stotlserat att visat upp... Men nej, inte ännu. Men så fort min dumma förkylning dragit sin kos. Ska jag ut i löparspåret igen och jag längtar!!
Om 4 månader så lovar jag er att visa upp min "nakna" kropp igen! Visa att den (förhoppningsvis) är förändrad och att magen är mindre, brösten halverade och muffinsarna på sidorna borta!
Sen ska jag absolut inte sluta leva och bara fokusera på att gå ner i vikt. Nej jag ska leva njuta av livet. Ja för man vet aldrig vad som händer i livet....
OCH återigen. Att de ska vara så jävla svårt för folk att fatta att man ska använda reflexväst... Mötte flera under PWn som hade svarta jackor på sig och gick mitt i mörkret. Jag säger bara: Skyll dej själv om du blir påkörd och dör. DU syns INTE i mörkret utan västen!!! Så snälla vänner. Om ni vitsats ute i vintermörkret. Använd reflexväst!!!

20 kommentarer:

  1. Jag tycker du e fin precis som du är. oavsett.

    SvaraRadera
  2. Du borde verkligen inte skämmas! Alla är vi olika och du har gjort en jätte bedrift med att börja din vandring till en lättare vikt, glöm inte bort att du faktiskt tappat ett gäng kilo

    Du kommer fixa att bryta detta mönstret galant!

    KRAM
    Big sis

    SvaraRadera
  3. Håller med UlleBulle!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Coolt av dig att lägga upp bild!!
    Fast du är då verkligen inte hemsk som du skriver, du skulle sett mig =)
    Borde kanske också ta en bild och lägga upp på bloggen för då "får" man ju liksom inte misslyckas och visa upp sammma eller en värre bild lite senare =)
    Om jag törs ska jag göra samma sak......

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du är så jävla cool - ursäkta svordom! Men du inspirerar mig till tusen!!!!! Både med att acceptera mig som jag är & att våga lämna ut mig själv och faktiskt stå för det (har en man som inte riktigt fixar att jag är "som du" - utåt och spontan, så jag "får" inte outa oss.... men jag är lite olydig!!!)
    Sen sporrar du mig något till det yttersta att börja med min blogg igen... har tänkt på det sen det första inlägg jag läste här. Och det är ett bra tag sen. Jag var ganska duktig på att skriva förr... Men nu banne mig! Jag älskar att skriva - som du, spontant, härligt och öppet om allt... Så nu måste jag börja igen. Fick en liten svacka när jag var väldigt ärlig en gång och fick skit för det av kompisar... men jag känner att du hjälper mig.. Tack!!!!!! Du är fin som du är, sen när man inte känner sig fin spelar det ju ingen roll vad folk säger. Man ska må bra också... Så jag fattar precis varför du gör detta! Men jag - som har andra förutsättningar - önskar mig en kropp som din ;)
    Men jag är heeeelt med på ditt sätt att både tänka och handla :):):)
    Lycka till! Håller på dig!

    SvaraRadera
  6. Modiga FINA Karro. Du har inget att skämmas för. TACK för att du visar en vanlig kropp!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad du är modig ! Jag skulle vara GLAD om jag hade din kropp ! Du skulle se min :( Jag vill motionera men jag får ångest och tar mig inte ut.

    Kram // Berit

    SvaraRadera
  8. Ojoj vad jag kände igen mig när jag läste ditt inlägg idag , både kroppsligt och hur jag också går ner mig och får valkar , bigger boops och en mage som väller ut över troskanten. Samma sak för mig - skiter i att träna och vad jag stoppar in i munnen. Men efter trettonhelgen ska jag ta tag i mig själv och komma igång med tränig ( PW på crosstrainern ) och äta hälsosamt.
    Ska definitivt ta ett kort på mig för det är som du säger ...man blir verkligen peppad över att se sig själv naken !
    Kram !

    SvaraRadera
  9. Vad är de att skämmas över? Va inte så hård mot dig själv! Kram

    SvaraRadera
  10. Samma här.
    Nu kör vi Karro!

    SvaraRadera
  11. Tycker du har en himla utstrålning och jättefin!!! och otroligt charmiga barn!! kram Mona L ;)

    SvaraRadera
  12. Du ska absolut inte skammas! Du har varit sa himla duktig under aret att det inte ar sant! Jag har sjalv lagt pa mig nagra kion under ledigheten, men det ar bara att bita ihop och borja satsa igen!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag tror lagom är bäst. Det är svårt att hålla sig "på sitt smalaste" hela tiden...
    Och du är faktiskt jätte fin som du är!!
    Kram.

    SvaraRadera
  14. Vill bara säga att jag tycker att du är en mycket modig och vacker kvinna! Sund inställning till träningen, för att må bra! det är så det ska vara tycker jag, roligt att träna och att träna för att må bra och bli gladare :)

    Heja heja till dig!

    KRAM

    SvaraRadera
  15. Tuffa du som lägger upp bilder på dig själv... men ska ta ditt råd och fota mig själv nu när jag är som värst! Och kanske sluta med choklad till frukost? Siktar på en löprunda till helgen kanske och sen börjar mitt nya morotsliv nästa vecka.
    Hejar på dig och lycka till :)
    kram j.

    SvaraRadera
  16. Jag fotade också mig själv igår och höll på att baxna! Som jag ser ut nu! Riktigt mullig och jag gillar inte det alls! Men jag ska ändra på det nu! Börja planera min träning, eftersom mannen är borta mycket och jag då är själv med barnen, så krävs bra planering för att få in träningen. Men nu jävlar! Duger inte att visa upp den kroppen jag har nu på stranden i sommar! Jag är precis som du, upp och ner i vikten. Skittråkigt! Men vi kan! Vi har ju gjort det förr!!

    SvaraRadera
  17. Säger som många andra här ovanför att din kropp skall du verkligen inte skämmas över! Jag önskar att jag var så där smal!
    Du har levt av livets goda och du har fött tre stycken otroligt stigliga pojkar och det skall synas tycker jag!
    Så upp med hakan och var stolt över din kropp och det du har åstakommit!
    Jag tycker absolut inte att du behöver gå ned i vikt...men det där bestämmer du ju helt själv och självklart finns vi läsare här och peppar dig!
    Lycka till med allt!
    Kram Amie

    SvaraRadera
  18. ar precis börjat att läsa din blogg, och jag älskar den. Du skriver så jag skrattar hela tiden. Sen är vi så lika, håller också på att gå upp och ner i vikt. Älskar och tränar och gör det så mycket jag hinner men inte går jag ner i vikt,så nu faan ska jag ta tag idet här med maten. Börja på mångag och ska ta ett kort som du gjorde och ska sedan fota 1 gång i månaden. Nu kör vi....

    SvaraRadera
  19. Du är så jäkla tuff som lägger ut en sån bild, skulle jag aldrig våga. Men min mage och midja ser ut ungefär så... kan jag låna din bild ;-)
    Kramen

    SvaraRadera
  20. Du är en inspiration för oss alla, och många av oss kan relatera till dig!
    Härlig blogg, en ärlig och rolig blogg! :-)
    Cheers

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!