söndag 6 januari 2013

Våren, en tid att inspireras!

Det bubblar av energi och inspiration när våren kommer! Det är inte bara hälsan som man får ny härlig energi till, nej jag får massor av ny inspiration till att fixa här hemma!
Vi har 2 stycken pilasterhyllor här hemma som satt i Douglas och Alfreds rum när vi flyttade hit! De är supersnygga, men dock väldigt fel färg, nämligen björk...
Under julhelgen tog Jonas ner hyllan som satt i Douglas rum och påbörjade en omföränding till den, den skulle bli vit!
FÖRE:
Så här såg den ut innan... Och ja jag missade att ta kort på den som satt på Douglas rum, så då fick det bli ett före kort på Alfreds överfyllda hylla;-)
EFTER:
Sååå fin blev den och jag är sååå nöjd! Den sitter nu nere i vårt kök och på den kommer det att stå grejer som betyder något extra för oss! Minnen och andra personliga grejer! Just nu står en gammal ärvd kamera från svärmors morbror. Den betyder mycket för mej eftersom att jag älskar att fota och jag älskar gamla saker! Så förstås barnens allra första skor och så klart kokböcker!;-)
Så här ser numera själva "matdelen" ut nu och jag börjar bli grymt nöjd med den nu! Lite mer piff och fix, sen är jag helt klart väldigt nöjd!;-)
I fredags kom Jonas försenade julklapp från barnen på posten! Jag hade beställt detta underbara foto från Cirkus Ernhake och jag är sååå nöjd! Dom har gjort ett kanonbra jobb och jag är så nöjd med denna vackra canvastavla!
Den ska dock inte sitta där den sitter nu, utan förmodligen i vårt sovrum när vi har fixat därinne! Men så länge får det sitta där!
Igår eftermiddags fräste jag och Fabian in till stan på tapetjakt till Douglas rum! Inga tapeter följde med hem eftersom att vi inte hittade några och fick en skitkass service på det stället vi var. Så har ni tips på snygga tapeter, så ge mej dom! ;-) Svart/vita, lite tonåriga och kanske lite av en stadskänsla!
Istället för tapet kom jag hem med en ny hallspegel till stora hallen! Nu kan jag äntligen spegla mej från topp till tå och den är en grym outfits spegel! *fniss*
FÖRE:
 EFTER:
Och för tillfället håller Jonas på att tapetsera en fondvägg på Alfreds rum! Det går nog bra för honom, för jag hör inga svärord;-) Bildbevis och före och efterbilder kommer sen! Nu ska jag kila iväg och sy nya gardiner till Douglas rum! Önska mej lycka till;-)

8 kommentarer:

  1. Kolla på www.mrperswall.se
    Jättefina fototapeter!

    SvaraRadera
  2. Det blir jättefint och visst är det härligt med inspiration! Gillar att du tycker det är vår redan ;-)

    SvaraRadera
  3. Du har det himla fint hemma på din gata. Jag har en likadan kamera som har fått en hedersplats tillsammans med en gammal lådkamera hemma hos oss.

    SvaraRadera
  4. Så fint ni har! Jag tyckte faktiskt att den nya tavlan passade skitbra där du satt den nu. Mkt snyggt kort på fina grabbs =)

    SvaraRadera
  5. Superfint!!
    Ni är så flitiga :-)

    Kram K

    SvaraRadera
  6. Kanske Eco wall 2427 (http://www.tapetshopen.se/wall-2427-p-3116-c-274.aspx) kunde funka? Annars är ju alltid en svart och vit bredrandig tapet snyggt och tidlöst. Tack för en rolig och bra blogg! Hälsningar Lina

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!