onsdag 30 januari 2013

Han kom som jag trodde...

Jo då herr feber kom som jag nästan trodde... Och han gjorde det med storm och jag har legad däckade hela dagen utan att röra en fena...
Jag lovar att det inte är det lättaste att vara sjuk med 3 barn som oxå är sjuka och som vill ha full service...
Men de har ändå hållt sig lugna och vi har legat i små högar och sovit lite var stans här hemma;-)
Att få i sig mat är inte lätt när man sjuk, men jag hör till den där människo sorten som är hungrig även när jag är sjuk...
Ok att jag petade i dagens lunch, men då höll febern på att strypa mej och jag skulle samtidigt leka kökspersonal och försöka truga i mina barn lite mat och dryck.. Så det blev bara pet och jag fick i mej max en halv potatis.
Men så kom Jonas hem nyss och hade köpt mat och jag stoppade i mej 3 rostade mackor och pepsi max, så ljuvligt gott!
Nu har jag däckat igen i soffan och kommer förmodligen inte att röra mej ur fläcken mer denna dagen!
Jag hatar att vara sjuk och tycker så grymt synd om mej själv...
Inte bara hungrig är jag. Nej även sugen... Dessa godisar låg och skrek på mej i köket innan jag gick upp... Men nej jag tog inga, men fy sjutton va gott de hade varit... Choklad och pepsi max, de hade banne mej kn*llat i munnen!
Barnen äter knappt något. Så ja lite godis och dricka kanske kunde locka så att det skulle få lite energi. Men icke då... Smakade lite och sa blä.... Inte ens godis vill dom ha!!!!
Synd att jag inte tappade den där matlusten när jag är sjuk.. Det hade liksom blivit en slags speed banting och kanske hade jag kunnat tappat några hekto från min kropp... ;-)

4 kommentarer:

  1. Är i samma sits. Usch. Krya på dig!!!

    SvaraRadera
  2. Vi har precis varit där! Jag sjuk, hemma från jobbet en vecka med två sjuka barn! Nej, det är inte lätt. Man skulle behöva hemvård dom dagarna, någon som tog hand om en och fixade mat osv. Jag avskyr att vara sjuk!! Som de flesta antar jag ;)

    SvaraRadera
  3. Trodde bara det var jag som blir tok sugen på mat och godis när jag är sjuk.
    Krya på dig och barnen. Kram

    SvaraRadera
  4. Men hallå där vad starkt gjort! Att du stod emot!

    kram på dig tjejen!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!