måndag 21 januari 2013

Jag är nog ändå rätt nöjd!

 I lördags på gympaconventet gjorde jag en "scaning" av min kropp! Jag fick stå på en våg och hålla i två handtag i kanske en minut! På den minuten lästes olika saker av från min kropp!När jag steg ner från vågen visste jag inte om jag skulle våga se på resultatet... Med darriga händer tog jag imot mitt resultat och till min stora glädje såg det bra ut!
Vikten, nja så där. Men å andra sidan sa Marie som läste mina resultat att den kan ju hoppa hur som helst... Jag hade bra vattenmäng i kroppen och bra muskelmassa. Jag hade även ganska så "rejäl" benstomme och jag har normal fettproducent men lite högre muskelmassa!
Så ja jag är rätt nöjd ändå och återigen så visar ju detta på att jag INTE ska stirra mej blind på vågen... Enligt Marie är jag en människa som bygger på mej muskler ganska så fort och ja som vi alla vet, muskler väger mer än fett och ja det klingar ändå ganska så bra i mina öron!;-)
Enligt dessa protokoll är jag en frisk prick och min kropp mår nog ganska så bra, trot satt jag själv tycker att jag har en massa överblivet fett på min arma kropp....

Om jag har träningsvärk i kroppen idag? Öh JAAA! Tyckte jag hade mycket igår, men jag lovar att det är inget mot vad jag har idag;-) Går som jag har bajsat ner mej och att gå på toaletten är en hel procedur innan jag har tagit mej ner till själva toaletten!
Förra veckans träning är jag ganska så nöjd med! Det är ju svårt att få till så många pass som jag egentligen skulle vilja. Men så är det ju när man är en heltidsjobbande småbarnsmorsa med en sambo som inte är hemma så mycket, då får man glädjas åt det lilla;-)
Så här såg min träningsvecka ut:
Måndag: Step up och styrka
Onsdag: Crosstrainer intervallträning 1 timme
Lördag: 4 olika pass,  en timme bodyjam, en timme bodycombat, en time suprise pass och en timme CX work
Söndag: En rask PW på slänga 5 km på tiden 43 min

Så jo då, jag är ganska så nöjd ändå! ;-)

Sömnen då? Tror ni jag somnade igår Nej... Framåt 23 somnade jag äntligen in... När och hur i fåglarna ska jag få till min jäkla sömn??? :-(

4 kommentarer:

  1. Ser ju bra ut - både mätningarna och träningen :-) Jag har också funderat på att göra en sån mätning, bara för att se om det blir nån skillnad om några månader. För skojs skull.
    Varför har du svårt att sova, vet du det? Låter skitjobbigt...

    SvaraRadera
  2. Det ser ju jättebra ut!

    Sömnen?? ja vad är det som går - jag och min äldsta dotter kan/kunde inte heller sova/somna...

    SvaraRadera
  3. Kan ju bero på att du är stressad... Jag har supersvårt att somna in liksom på kvällen, men när jag sedan sover så sover jag som en klubbad säl...:-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!