onsdag 27 juni 2012

Varför???


Jag undrar VARFÖR barnen måste dra ut så grymt mycket saker när de leker? *kliar mej i håret och undrar vart i röran jag ska börja?*
Allt ska fram, men det värsta är väl ändå att de inte leker med skiten som de drar fram och att de dessutom har mage och säga att de inte vet vad de ska göra för att dom inte har några roliga leksaker... *harkel* Men ursäkta mej, ni har 3 välfyllda rum med massor av leksaker i, vad är felet?? Dagens ungar säger jag bara...
Nähä dax att börja organisera i röran.... Kanske börja med alla miljoner paljetter och pärlor som ligger överallt i Alfreds rum... *suck*
Mmm och så har han målat sitt nya fina vita skrivbord med en gul ful tusch... *gaaaa*

3 kommentarer:

  1. Hallå! De får själv städa, juh! Annars blir det en utsliten mamma. Tro mig, med alla mina syskon.... They better learn it, så kanske det inte blir fullt lika stökigt när de leker nästa gång, heller...
    (Jag säger inte hur du ska uppfostra, säger bara hur min mamma sa. Melker har alltid varit förbryllande ordningsam, det har han nog från någon avlägsen släkting... Hahaha!)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja säger som ovan.. Låt de städa själva! De minsta kan man göra delaktiga i städningen. Lite svårt för en liten att organisera kanske ;) Men delaktighet gör att det inte är lika kul å stöka ner.
    Min son fick lära sig den hårda vägen ;) Nu är han på sina polare om att hjälpa till om de stökar ner efter lek.

    Du kommer krypa på knäna om du ska städa efter 3 och du lär ju få fortsätta med det oxå då ;)

    Allt sagt i all välmening!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. ha ha ha ha ha ha my good , men de har haft kul i alla fall :) ja blir jättera när de städar själva hittade allt i en garderob sist Mercedes städade sitt rum själv :) Men men de lär sig , Nu åker bara hälften in i garderoben och resten under överkastet ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!