onsdag 6 juni 2012

Det är något som inte är som de ska vara...

Att vakan upp varje morgon och känna sig så där halvsliten nästintill bakis har blivit lite som en vana för mej nu... I flera veckor har jag känt mej konstig i huvudet  och ett svagt illamående när jag vaknat på mornarna... (Och nej jag är inte med barn)
Huvudvärken hänger fortfarande i men idag är den bättre så jag har inte tagit någon tablett! Annars brukar jag få börja min dag med 2 alvedon...
Jag är energilös och jag känner inte alls igen min kropp som brukar att älska att träna och ge max i allt!
Drog på mej löparkläderna och tog mej en tur nyss... Jag som annars brukar springa en runda på 5,5 km utan vidare och känna att jag ändå har mer att ge och kör ett litet pass här hemma bara dog idag efter 3,7 km... Jag verkligen dog och fick sätta mej på en sten och gråta för då var min kropp så slut så jag viste knappt hur jag skulle ta mej hem... Jag tog mej hem och här sitter jag svettig, högröd i ansiktet och skakar som om jag skulle ha sprungit 2 mil på rekordtid:-(
Vad fasen är det för fel på min kropp??? Det är något som inte är som de ska vara och som de brukar var... Har jag brist på något?
Detta är sååå surt... Jag som älskar att tävla mot mej själv och ta ut mej till max klarar inte de längre... Ge mej min älskade energi tillbaka, nuuuu!

15 kommentarer:

  1. Jag tror du behöver VILA karro! Du är i farten hela tiden! Tränar du inte så e det på annat! Nu e det du som tar det lugnt i en vecka minst!! KRAM Dalla!

    SvaraRadera
  2. Vila :) Det är kanske någon bacillusk som lurar i groparna.

    SvaraRadera
  3. lyssna på kroppen! den kanske inte vill springa 2 mil på rekordtid, den kanske bara vill luffsa runt....

    SvaraRadera
  4. Kolla dina järndepåer! Be att få en tid på vårdcentralen och att de tar en del prover på dig! ...och vila, gör saker som är roliga - skit i att träna på ett litet tag tills du får svar på prover iaf.
    Kram =)

    SvaraRadera
  5. Du äter kanske för lite kolhydrater i förhållande till hur mycket du tränar. Eller så är det något med vädret för jag är oxå sjukt trött hela tiden// skånekullan

    SvaraRadera
  6. Hej!
    åk till vårdcentralen å kolla blodtrycket!
    då kan man bli illamående å få ont i huvudet....
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen,
    kanske skall testa något form av kosttillskott i form av vitaminer, jag tror på järnet...

    Kramen.
    PS: Frossa i jordgubbar.

    SvaraRadera
  8. Äter du tillräckligt? Du har ju minskat massor i vikt och legat å lite av ett energiunderskott. Din kropp kanske behöver mer mat? Jag vet själv att jag åt alldeles för lite och orkade inte som vanligt när jag tränade. Se över ditt matintag. Dricker du tillräckligt med vatten? Du tränar ju mer nu så kroppen behöver bra näring och vätska. Kram!

    SvaraRadera
  9. Usch! Fy! Verkar som om din kropp saknar nagot... Kanske far bli ett besok till farbror doktorn for att lista ut vad?

    Kram

    SvaraRadera
  10. Håller med Helena...
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Nu läste jag hela inlägget (inte på fb, sorry). :-)
    Löpning kan orsaka järn- magnesium eller B12-brist hos kvinnor. Värt att testa tabletter.

    Du har ingen infektion i kroppen? Skrev du inte tidigare att du sprang med halsont? Kan ha påverkat kroppen negativt. Blir det inte bättre tycker jag att du ska boka tid hos vårdcentralen. Det kan ha satt sig "fel"... (Men hoppas inte för din skull). :-(

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Ring Vårdcentralen och be om en tid till ett blodprov där de ser om din kropp bär på en infektion !!
    KRAM

    SvaraRadera
  13. inga allergier? jag orkar inte springa lika bra nu som för en månad sen tex, iom pollenallergin.
    Men tycker du ska ringa och få kollat upp det ändå!
    kram

    SvaraRadera
  14. En koll hos doktorn av dina värden kan kanske vara något att överväga ;) Låter inte kul alls!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!